کد خبر: ۱۶۰۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 30
سکته‌ قلبی همچنان به عنوان اولین عامل مرگ و میر زنان و مردان میانسال ایرانی به شمار می‌آید

شفا آنلاین>سلامت>رئیس اداره‌ سلامت میانسالان وزارت بهداشت تاکید کرد: سکته‌ قلبی همچنان به عنوان اولین عامل مرگ و میر زنان و مردان میانسال ایرانی به شمار می‌آید.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر مطهره علامه در دومین روز از نشست کشوری مدیران سلامت، جمعیت و خانواده در تبریز اظهار کرد: طبق بررسی های حاصل از تغییرات جمعیتی میانسالان، ۳۷  میلیون نفر از جمعیت کشور را گروه سنی ۳۰ تا ۷۰ تشکیل می‌دهند.  

وی افزود: نیمی از جمعیت کشور را گروه بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند و با توجه به افزایش امید به زندگی در کشور ما باید خدمات ارائه شده به میانسالان بالای ۶۰ سال، با کیفیت یکسانی و همانطور که به میانسالان ۳۰ الی ۶۰ سال ارائه می‌شود، ارائه شود.  

وی افزود: پیک دوم سرطان پستان(Breast Cancer) در ایران در بانوان در ایران در ۷۰ سالگی اتفاق می‌افتد و همچنین سرطان کولورکتال نیز از سرطان‌هایی است که غربالگری آن در میانسالان ۵۰ الی ۷۰ سال باید انجام شود.

علامه بیان کرد: سکته قلبی(heart attack) به عنوان اولین عامل مرگ و میر، ۱۷ درصد از مرگ و میر را در بانوان و ۲۱ درصد مرگ و میر در مردان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه خدمات سلامت مردان در سیستم سلامت ما کمرنگ است، گفت: سرطان دومین علت مرگ در گروه ۳۰ تا ۷۰ سال است و سرطان معده، ریه و برونژ جزو سرطان‌های غیر قابل مداخله و سرطان سینه جزو سرطان‌های قابل مداخله به شمار می‌آیند. سرطان پستان اولین و سرطان دهانه رحم دهمین سرطانی است که بانوان را از پا درمی‌آورد.

وی با اشاره به اهداف خدمات ادغام یافته نوین سلامت میانسالان گفت: افزایش امید به زندگی سالم در میانسالان و سالمندان، کاهش میزان مرگ و میر به میزان ۱۰ درصد تا پایان برنامه ششم توسعه و افزایش کیفی خدمات سلامت سالمندی از جمله‌ این اهداف به شمار می‌آیند.  

علامه خاطرنشان کرد: تمرکز اصلی باید بر میانه‌ کار جمعیت و پوشش گروه سنی ۴۰ سال و با خطر سنجی سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی و عروقی و یائستگی باشد.  

دومین روز از نشست کشوری مدیران سلامت، جمعیت و خانواده به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و در هتل پارس برگزار شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: