کد خبر: ۱۶۰۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 28
متخصص طب سنتی اظهار کرد: خوردن ناهار به شدت گرمای بدن را بالا می برد پس بهتر است برای وعده ناهار میوه مصرف کنیم و خوردن ناهار را به ساعت پنج الی شش بعدالظهر موکول کنیم.
شفاآنلاین>تغذیه>تابستان فصلی با طبیعت گرم و خشک است و باید از غذاهای گرم و خشک مانند سرخ کردنی ها، ادویه جات تند و کباب پرهیز کرده و به جای آن میوه های طالبی، گرمک و هندوانه را جایگزین کنیم تا از گرما زدگی جلوگیری کنیم.

به گزارش شفاآنلاین،رسول حیدری، متخصص طب سنتی اظهار کرد: خوردن ناهار به شدت گرمای بدن را بالا می برد پس بهتر است برای وعده ناهار میوه مصرف کنیم و خوردن ناهار را به ساعت پنج الی شش بعدالظهر موکول کنیم.

وی توصیه کرد: در فصل تابستان لیمو ترش و شربت لیمو ترش به همراه عسل فراموش نشود و هنگام ورود به خانه با آب خنک دست و صورت را بشویید تا گرمای بدن پایین بیاید.

به گفته وی، گرمای تابستان انرژی و ویتامین دی بالایی دارد، در نتیجه با مصرف درست غذا و میوه هم می توانیم از گرمای بیش از حد تابستان و مشکلات آن در امان بمانیم و هم استفاده بهینه از این فصل را برده باشیم.

حذف ناهار یکی از رموز سلامتی

در باور طب سنتی ایران در طول روز خورشید مواد را از عمق بدن به سطح آن می‌آورد، به همین دلیل هضم در طول روز ضعیف است و این باعث توقف بیش از حد غذا در گوارش و افزایش احتمال فساد آن می‌شود که این امر مادر بسیاری از بیماری ها است.

روح‌الله شعرا، متخصص طب سنتی در این باره می گوید: وعده غذا فقط باید صبح و شام باشد در غیر این صورت اگر امکان حذف ناهار نبود، باید وعده ناهار سبک باشد و از غذاهایی مانند نان و خورشت‌های بدون سیب زمینی، آب میوه، کباب پرندگان سفید گوشت(White Meat Birds) و زرده تخم مرغ عسلی و… استفاده کرد.

وی می افزاید: همچنین باید از مصرف غذاهای سنگین مثل برنج، کباب گوشت قرمز، ماهی و سیب‌ زمینی اجتناب شود.

وی ادامه می دهد: کسی که در وعده ناهار، غذای سنگین مصرف کند، شب تا دیروقت قادر به صرف شام نیست و صرف دیرهنگام شام منجر به بیخوابی شبانه می‌شود. دیر خوابیدن منجر به خستگی صبحگاهی و صرف دیرهنگام شام منجر به بی‌اشتهایی نسبت به صبحانه می‌شود.

پس در واقع بسیاری از مشکل ها از مصرف غذای سنگین در وعده ناهار شروع می‌شود و حتی در توصیه های طبی رسول خدا(ص) و ائمه(ع) بر کاهش غذا به دو وعده تاکید شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: