کد خبر: ۱۶۰۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 25
در این حوزه علی رغم تاکیدات پی در پی برای نظارت و بازرسی بر چگونگی عرضه این محصولات، بازهم شاهد تجهیزات پزشکی قاچاق درکشور هستیم.
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون(Commission) بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از نبود نظارت ها در برخورد با قاچاق تجهیزات پزشکی، گفت: این موضوع سلامتی بیماران را تهدید کرده و آسیب جدی به حوزه سلامت وارد می کند.

به گزارش شفا آنلاین،بهروز بنیادی  با بیان اینکه همیشه بزرگترین آسیب ها در حوزه سلامت از نبود نظارت های دقیق صورت گرفته است، گفت: در این حوزه علی رغم تاکیدات پی در پی برای نظارت و بازرسی بر چگونگی عرضه این محصولات، بازهم شاهد تجهیزات پزشکی قاچاق درکشور هستیم.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر قرار باشد اصناف مجوز مصرف تجهیزات پزشکی را صادر کنند باید مکاتبه ای با وزارت بهداشت داشته باشند تا محصولات قاچاق مورد استفاده قرار نگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: ضعف های بین بخشی در کل سیستم کشور وجود دارد و این موضوع تنها مربوطه به وزارت بهداشت نیست درحالی که در این صورت مردم هستند که در این میان متضرر می شوند.

وی یادآور شد: بدون شک بیماران از استفاده از تجهیزات پزشکی قاچاق ضربه می خورند و ممکن است سلامتی آنها به خطر افتاد و عفونت های بعد از عمل آنها را تهدید کرده و درمان بیماران را طولانی تر خواهد کرد.

بنیادی تاکید کرد:  وزارت بهداشت باید با همکاری سازمان غذا و دارو به صورت جدی وارد عمل شود و نباید به بهانه کمبود نیرو از برخی امور به راحتی گذشت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه به دلیل نبود نظارت ها شاهد فسادهای گسترده در قاچاق تجهیزات پزشکی هستیم که حل آن نیازمند مدیریت واحد برای جلوگیری از قاچاق تجهیزات پزشکی است
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: