کد خبر: ۱۶۰۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 24
برای رفع خستگی می توانید پاها را بر دیوار تکیه دهید، یا اینکه پاها را روی مبل یا بالش قرار دهید. این کار فواید بسیاری برای سلامتی بدن دارد که در مطلب زیر با آن آشنا می شوید.
شفاآنلاین>سلامت>برای بسیاری از شما اتفاق افتاده است که وقتی فشارتان پایین می رود اطرافیان به شما توصیه می کنند پاهای خود را بالاتر از سطح بدن قرار دهید تا وضعیتتان بهبود پیدا کند.

به گزارش  شفاآنلاین، برای رفع خستگی می توانید پاها را بر دیوار تکیه دهید، یا اینکه پاها را روی مبل یا بالش قرار دهید. این کار فواید بسیاری برای سلامتی بدن دارد که در مطلب زیر با آن آشنا می شوید.


کاهش ورم پاها

ورم پاها ناشی از مشکلات مربوط به جریان خون است. گاهی به دلیل مشکلات کلیوی، قلبی، اضافه وزن، مصرف داروها یا حتی رژیم های غذایی نامناسب نیز پاها دچار ورم می شوند. برای برطرف کردن این مشکل ابتدا باید عامل آن تشخیص داده شود. سپس با انجام تمرینات خانگی می توان مشکل را تسکین داد.

بالا نگه داشتن پاها باعث تحریک جریان مایعات بدن می شود و به این ترتیب گردش خون بهبود می یابد. گاهی سر پا ایستادن طولانی مدت باعث ایجاد ورم در پاها می شود. به این ترتیب کافیست که کفش ها را دربیاورید، بدن را آرام کنید و پاها را به دیوار بچسبانید و عمود کنید. این کار باعث کاهش ورم پاها می شود.

کاهش خستگی پاها

قرار دادن پاها روی دیوار و بالا نگه داشتن آنها یکی از بهترین روش ها برای تسکین و کاهش فشار ایجاد شده روی ران ها و پاها محسوب می شود. این مناطق از پاها در پایان روز خستگی زیادی احساس می کنند و انجام این تمرین باعث می شود وضعیت قرارگیری بدن تغییر کند و فشارهای ایجاد شده روی این مناطق را کاهش دهد و باعث تسکین آنها شود.

بهبود عملکرد گوارشی بدن

قرار دادن عمودی پاها روی دیوار تمرین مناسبی برای تغییر وضعیت همیشگی بدن است. در این حالت پاها در قسمت بالا و سر در قسمت پایین قرار می گیرد و این وضعیت به رفع احتقان مایعات مسدود شده در بدن و همچنین بهبود عملکرد گوارشی کمک می کند. علاوه بر این با این کار باعث تحرک بیشتر روده ها می شود. به این ترتیب نیز کار جذب مواد مغذی بهتر انجام شده و گام موثری در درمان یبوست و مشکلات گوارشی برمی دارید.

آرامش سیستم عصبی

این وضعیت کمک زیادی به بهبود تنفس می کند. چون با قرار گرفتن در این وضعیت به تدریج دم و بازدم عمیق و آرام و منظم می شود. این کار نیز تاثیر زیادی روی دستگاه عصبی (nervous system)دارد. چون با این کار فشارهای عضلانی و روحی را کاهش می دهیم. یادتان باشد که تنفس عمیق تاثیر زیادی در بهبود سلامت بدن دارد.

آرامش روحی

از همین امروز این تمرین را به طور روزانه انجام دهید. فقط به ۲۰ دقیقه وقت نیاز دارید. با همین تمرین ساده احساس آرامش روحی خواهید کرد و افکارتان آرام خواهد شد. قرار گرفتن در این وضعیت اکسیژن رسانی به مغز را افزایش می دهد.

علاوه بر این بدون اینکه متوجه باشید آرامش روحی خواهید داشت. این کار نیز برای استراحت مغز و افزایش آگاهی از روح و جسم مفید است. اگر به طور مرتب و روزانه این تمرین ساده را انجام دهید، به تدریج فواید آن را در جسم و روح تان مشاهده خواهید کرد.تبیان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: