کد خبر: ۱۶۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 23
عده‌ای بر روی واژه طب اسلامی مانور داده و با افراطی‌گریهای خود نگرانی ایجاد کردند کما اینکه نگاههای تفریطی نیز قابل قبول نبوده و بی‌انصافی است که بگوییم طب سنتی قابلیتی ندارد؛ بلکه طب نوین و طب سنتی مکمل یکدیگرند.
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت گفت:عده‌ای بر روی واژه طب اسلامی مانور داده و با افراطی‌گریهای خود نگرانی ایجاد کردند کما اینکه نگاههای تفریطی نیز قابل قبول نبوده و بی‌انصافی است که بگوییم طب سنتی قابلیتی ندارد؛ بلکه طب نوین و طب سنتی مکمل یکدیگرند.

به گزارش شفا آنلاین، نشست دو روزه «درآمدی بر نظام سلامت در اسلام» با حضور اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، در این رابطه محمود خدادوست - مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب سنتی(Traditional medicine) وزارت بهداشت اظهار داشت: در چند سال اخیر عده‌ای بر روی واژه طب اسلامی مانور داده و با افراطی‌گری‌های خود نگرانی ایجاد کرده و مشکلاتی را به بار آوردند.
 
وی افزود: این نوع نگاه‌های افراطی گرایانه خطرناک است و علاوه‌ بر اینکه به سلامت جامعه ضربه می‌زند، موجب می‌شود برخی مسائل معقول و منطقی در حوزه طب سنتی نیز زیر سوال برود.
 
خدادوست ادامه داد: از سوی دیگر، نگاه‌های تفریطی نیز به هیچ وجه قابل قبول نبوده و بی‌انصافی است که بگوییم طب سنتی هیچ قابلیتی ندارد؛ بلکه طب نوین و طب سنتی، مکمل یکدیگر هستند.
 
مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت(Ministry of Health) با بیان اینکه نگاه‌ها و تعاریف گسترده‌ای با عنوان طب اسلامی وجود دارد، تاکید کرد: برای جلوگیری از ایجاد نگاه‌های غلط و افراطی‌گرایانه، باید یک نگاه دقیق بر اساس موازین اسلامی داشته باشیم که به این منظور، چندین همایش برگزار شده و حتی موضوع با مراجع عظام تقلید نیز مطرح شده است تا با استفاده از ظرفیت شخصیت‌های بزرگ حوزه، تعریف دقیقی از طب سنتی ارائه شده و در خصوص استفاده از ظرفیت اسلام در ابعاد روحانی انسان بهره گرفته شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: