کد خبر: ۱۶۰۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 23
عباسعلی پوربافرانی با یادآوری اظهارات معاون بهداشتی وزیر بهداشت مبنی بر اینکه 83 درصد مردم کشور در سامانه وزارت بهداشت صاحب پرونده الکترونیکی سلامت شدند، افزود: بدون شک این اقدام می تواند بستری در توسعه خودمراقبتی و پیشگیری از بیماری ها باشد.
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:روند درمان بیماران در پرونده الکترونیک سلامت(Health Electronics) قابل مشاهده خواهد بود.

به گزارش شفا آنلاین،عباسعلی پوربافرانی با یادآوری اظهارات معاون بهداشتی وزیر بهداشت مبنی بر اینکه 83 درصد مردم کشور در سامانه وزارت بهداشت صاحب پرونده الکترونیکی سلامت شدند، افزود: بدون شک این اقدام می تواند بستری در توسعه خودمراقبتی و پیشگیری از بیماری ها باشد.

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: واقعیت آن است که درصد زیادی از مرگ و میرها در کشور براثر بیماری های قلبی و عروقی، سرطان، فشارخون و آسم رقم می خورد که با پیشگیری می توان آن را کاهش داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: شیوه های غلط زندگی و تغذیه افراد باعث شده امروزه شاهد افزایش بیماری های غیرواگیر دار بوده که برنامه ریزی در این زمینه می تواند ما را به سمت جامعه ای سالم و پویا سوق دهد در این میان راه اندازی پرونده الکترونیکی سلامت نیز می تواند راهگشا باشد زیرا سوابق بیماری افراد در آن لحاظ شده است.

وی یادآور شد: البته ناگفته نماند که تنها ایجاد پرونده الکترونیک سلامت(Health Electronics) کافی نیست بلکه باید از ظرفیت این طرح برای بهبود عملکرد در حوزه بهداشت و درمان بهره گرفت.

پوربافرانی تاکید کرد: از طریق پرونده الکترونیکی سلامت باید مردم از طریق سامانه خدمات دریافت کنند و این خدمات نیز باید با سامانه مرتبط و سطح بندی شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: به عنوان مثال اگر بیماری در تهران سابقه بیماری داشته است زمانی که به شهر دیگری مراجعه می کند پزشک می تواند از طریق پرونده الکترونیک سلامت روند در جریان روند درمان وی قرار گیرد که این می تواند خدمات خوبی را در بهداشت و درمان ارایه کند.

پیش از این معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با اجرای برنامه تحول نظام سلامت در گام بهداشتی، 83 درصد مردم کشور در سامانه وزارت بهداشت صاحب پرونده الکترونیکی سلامت شدند که این مهم بستر توسعه خودمراقبتی و پیشگیری از بیماری ها را به صورت اصولی گسترش داده است.
برچسب ها: سلامت ، الکترونیک ، درمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: