کد خبر: ۱۶۰۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 23
موضوع مهم حال حاضر درسیستم دارویی مدیریت است، یعنی هر نوع دارویی دارای مجوز تولید باشد؛ واردات آن لغو شده یا اینکه تنها 10 درصد ظرفیت داخل به واردات آن داروی خاص تعلق می گیرد
شفا آنلاین>سلامت>نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر استفاده از داروهای مشابه تولید داخل به جای داروهای خارجی،گفت: طرح اخبار خروج داروهای مورد نیاز بیماران تالاسمی ازفهرست دارویی به دلیل وجود نوع داخلی است.

به گزارش شفا آنلاین،محمدحسین قربانی درخصوص طرح برخی اخبار مبنی براحتمال خروج داروهای مورد نیاز بیماران تالاسمی از فهرست بیمه ها،گفت: موضوع مهم حال حاضر درسیستم دارویی مدیریت است، یعنی هر نوع دارویی دارای مجوز تولید باشد؛ واردات آن لغو شده یا اینکه  تنها 10 درصد ظرفیت داخل به واردات آن داروی خاص تعلق می گیرد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه به طور معمول در سیستم هدف گذاری بیمه ها و تعرفه ای اولویت با داروهای تولید داخل است، افزود: دراین شرایط از داروهای تولید خارج و واردات آن از سوی بیمه(Insurance) ها حمایت نمی شود، اما اگر بیماری به استفاده از داروی خارجی عادت کرد؛ این موضوع بحث دیگری است؛ بنابراین اینکه گفته می شود داروهای مورد نیاز بیماران تالاسمی از فهرست بیمه ها خارج شده به دلیل وجود نوع داخلی آن است.

وی با بیان اینکه درصورت احتمال خروج داروهای مورد نیاز بیماران تالاسمی حتی به میزان یک درصد، باید به موارد مطرح شده درخصوص داروهای خارجی و وجود نوع داخلی آن توجه کرد، تصریح کرد: این موضوع برای بیماری های دیگر حتی برای بیماری های صعب العلاج از جمله برخی سرطان(Cancer) ها نیز وجود دارد، زیرا به دلیل وجود نوع داخلی، بیمه ها از نوع خارجی دارو حمایت نکرده و یا تعرفه آن را قبول ندارد.

قربانی درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر وجود ناخالصی درداروهای تولید داخل برای بیماران تالاسمی،گفت: این موارد به هیچ عنوان صحیح نیست، متریال و مواد مورد نیاز برای تولید داروهای حال حاضر داخلی از خارج از کشور وارد می شود، همچنین سیستم داروسازی نیز با یک روال و رویه استاندارد تولید دارو را در دستور کار قرار می دهد؛ بنابراین حوزه دارو که مانند صنایع دیگر نیست که بدون اصول و روش علمی تولید شود.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید براینکه تولید دارو درداخل کشور طی یک روند منطقی و علمی انجام می شود، افزود: برای ساخت دارو درداخل متریال آن به شکل واردات در اختیار مسئولان قرار می گیرد، بنابراین وجود ناخالصی درداروهای مورد نیازبیماران تالاسمی صحت ندارد.

مدیرعامل انجمن تالاسمی(Thalassemia) ایران گفت: به تازگی خبرهایی درباره خروج داروی خارجی دسفرال آهن‌زدا از فهرست بیمه‌ها به گوش می‌رسد که اگر صحت داشته باشد برای خانواده تالاسمی ایران دردسرهای زیادی درست می‌شود.خانه ملت
برچسب ها: تالاسمی ، سرطان ، بیمه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: