کد خبر: ۱۶۰۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 23
بادنجان بومی شبه قاره هند است، اما امروزه در سراسر جهان و در فرهنگ‌های مختلف از این گیاه در خوراک‌های متعددی به همراه سالاد، در سس، سوپ و غذا استفاده می‌شود
شفا آنلاین>تغذیه>چنانچه به بادنجان آلرژی ندارید مصرف این ماده غذایی می‌تواند مانع از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها و ارتقاء سلامت شما شود.

به گزارش شفا آنلاین، کارشناسان با مطالعه بر روی خواص بادنجان دریافته اند مصرف این گیاه می‌تواند سبب تقویت استخوان‌ها و جلوگیری از بروز پوکی استخوان، کاهش علائم آنمی و کم خونی(Anemia)، افزایش عملکرد شناختی، بهبود سلامت قلب و عروق، محافظت از دستگاه گوارش، کمک به کاهش وزن، کنترل دیابت، کاهش استرس، محافظت از نوزادان از ابتلا به نقایص مادرزادی و حتی جلوگیری از بروز سرطان شود.

بادنجان بومی شبه قاره هند است، اما امروزه در سراسر جهان و در فرهنگ‌های مختلف از این گیاه در خوراک‌های متعددی به همراه سالاد، در سس، سوپ و غذا استفاده می‌شود، بادنجان به رنگ های بنفش و مشکی وجود دارد و در خواص درمانی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

ارزش تغذیه‌ای بادنجان
این میوه سرشار از انواع ویتامین، مواد معدنی و ریز مغذی‌ها است؛ از جمله مهم ترین ویتامین‌های موجود در این گیاه خوش خوراک ویتامین C، K، ۶B، تیامین و انواع مواد معدنی، چون نیاسین، منیزیم، فسفر، مس، فیبر، اسید فولیک، پتاسیم و منگنز را می‌توان نام برد؛ نکته قابل توجه در خصوص بادنجان نداشتن تقریبا هیچ درصدی از کلسترول و یا چربی اشباع نشده است.

لاغری با رژیم غذایی حاوی بادنجان
بادنجان یک ماده غذایی بسیار مطلوب برای افرادی است که رژیم غذایی لاغری دارند، به دلیل وجود منابع بالایی از فیبر هضم این ماده خوراکی بسیار آسان است و می‌تواند به تسهیل حرکات روده کمک کند.

از بین برنده تومور‌های سرطانی در بدن
این ماده غذایی همچنین با ازبین بردن رادیکال‌های آزاد و دارا بودن انواع آنتی اکسیدان‌های ضروری و مفید برای بدن می‌تواند از ابتلای افراد به سرطان جلوگیری کند.

پیشگیری از آلزایمر در دوران سالمندی با مصرف بادنجان
ناسونین، از دسته آنتوسیانین‌ها است که به طور خاص مرتبط با جلوگیری از آسیب‌های مغزی است. رادیکال‌های آزاد ایجاد شده در بدن از جمله عوامل اصلی ابتلا به بیماری آلزایمر(Alzheimer) و زوال عقل هستند. مصرف بادنجان براساس تحقیقات می‌تواند مانع از مرگ و آسیب دیدن سلول‌های مغزی شده، خونرسانی به بافت‌های مختلف مغز را بهبود بخشد.

یادنجان؛ داروی مکمل طبیعی در دوران بارداری
مصرف بادنجان در دوران بارداری(Pregnancy) می‌تواند یک منبع ویتامین و سرشار از ماده ضروری اسید فولیک باشد و به رشد جنین و جلوگیری از بروز انواع نواقص مادرزادی کمک کند.

مراقب آلرژی به بادنجان  باشید
در کنار تمامی مزایا و خواص درمانی بادنجان، این گیاه حاوی آلرژن‌های بسیار فعال است و مانند گوجه فرنگی، تخم مرغ، بادام زمینی و یا توت فرنگی می‌تواند در فرد منجر به آلرژی غذایی شود؛ در نتیجه اگر مستعد آلرژی غذایی هستید قبل از مصرف آن حتماً تست آلرژی انجام دهید.
اشتباهات رایج در خصوص مصرف بادنجان

یکی از مهم ترین اشتباهاتی که افراد برای مصرف بادنجان انجام می‌دهند سرخ کردن آن است، با وجود طعم بسیار مطبوعی که به دست می‌آورد خواص درمانی خود را تاحد زیادی از دست می‌دهد. همچنین هنگام سرخ کردن حتی با روغن کم بادنجان مقدار زیادی روغن جذب می‌کند که برای سلامتی بدن به ویژه قلب بسیار مضر است.

بهترین راه مصرف بادنجان خوردن آن به صورت خام، پخته، پوره یا کبابی است.
برچسب ها: بارداری ، آلزایمر ، لاغری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: