کد خبر: ۱۵۹۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۶ - ۲۷ تير ۱۳۹۶ - 2017July 18
دکتر منصور آذریان، مدیرعامل بیمارستان شهرام(سجاد) درگفتگو با شفاآنلاین تاکید کرد:
شفاآنلاین :مدیرعامل بیمارستان شهرام(سجاد) در خصوص عملکرد سازمان نظام پزشکی گفت: به اعتقاد من نه تنها در این چهار سال، بلکه در هشت سال اخیر ،این سازمان به هیچ عنوان قدرتمند عمل نکرده است.
دکتر منصور آذریان درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین ضمن بیان این خبرگفت : متاسفانه سازمان نظام پزشکی در دو دوره اخیر نه در زمینه احقاق حقوق صنفی پزشکان موفق عمل کرده و نه در بحث تعرفه های پزشکی. ضمن اینکه در خصوص دو اتفاق -تصادف میدان فاطمی و خمینی شهر- هم بسیار منفعل عمل کردند و آبرووکیان پزشکان را حفظ نکردند.
کاندیدای هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی خاطرنشان کرد: قوانین مصوب سازمان نظام پزشکی که وحی منزل نیست. اعضای هیات مدیره در این سازمان باید در طول چهارسال تمام تلاش خود را به کار می بستند تا تغییرات لازم را در این قوانین به وجود آورند. اما متاسفانه هیچ کار مثبتی دراین خصوص نکردند و فقط تماشاگر بودند. من به شخصه به تک تک شان تاکید کردم که باید در مقابل قوانین مجلس مخالفت کنید و راه حل های علمی و کارشناسی شده ای برای تغییر در قوانین به نمایندگان مجلس ارائه دهید اما هیچکدام توجهی نکردند.
متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه اضافه کرد: قانون اساسی کشور ما در مواقع لزوم و با کار کارشناسی تغییر می کند و با اصلاحاتی دوباره وضع می شود، حالا قوانین نظام پزشکی که وجهه به مراتب پایین تری نسبت به قانون اساسی کشور دارد. بنابراین من فکر می کنم همکارانم هیچ تلاشی در جهت رفع مشکلات نکردند.
رییس بیمارستان سجاد درباره تصادف میدان فاطمی که به فوت یک بیمار منجر شد، توضیح داد: همانطور که در خبرها آمده بود چندماه پیش تصادفی در جلوی بیمارستان سجاد اتفاق افتاد و کادر درمانی با امکانات کامل از مصدوم پشتیبانی کردند. اما به سبب جراحات وارده مصدوم فوت کرد. این یک اتفاق بود که هیچ ربطی به بیمارستان ما نداشت. اما نظام پزشکی در این قضیه آنقدر منفعل عمل کرد که من به شخصه ناچار شدم به مناظره تلویزیونی که در شبکه خبر پخش شد بروم و در مورد این اتفاق توضیح دهم. در صورتیکه این حمایت باید از سوی سازمان نظام پزشکی صورت می گرفت.
این کاندیدای انتخابات نظام پزشکی در ادامه به علت حضورش به عنوان کاندیدای عضویت درهیات مدیره نظام پزشکی اشاره کرد و گفت: وقتی این انفعال را در سازمان نظام پزشکی دیدم تصمیم گرفتم که خودم پا پیش بگذارم و از حقوق صنفی همکارانم دفاع کنم. ما ائتلافی را با عنوان تغییر تشکیل داده ایم و بنا داریم در صورت انتخاب شدن به مباحثی چون؛ اصلاح تعرفه ها، اصلاح ساختار اداری ناکارآمد نظام پزشکی و تشکیل کمیسیون پزشکی قانونی و پزشکان بپردازیم.
دکتر آذریان در پایان به چشم انداز سازمان نظام پزشکی اشاره و تصریح کرد: اگر قرار باشد با وضعیت کنونی این مجموعه اداره شود، هر روز بیش از پیش افول خواهد کرد. سازمان نظام پزشکی امروزه به جای پیگیری حقوق صنفی به یک محفل ناکارآمد بدل شده است. به طور قطع اگر نیروهای با انگیزه و دلسوز وارد این سازمان نشوند، در آینده یا باید شاهد شکل گیری مجموعه صنفی موازی باشیم و یا این سازمان به یک ساختمان متروک در خواهد آمد. البته امیدوارم در این دوره دولتی ها اجازه دهند که کاندیداهای بخش خصوصی وارد عرصه شوند و کار را پزشکان غیر دولتی پیش ببرند. به هرحال سازمان نظام پزشکی یک مجموعه  NGO (مردم نهاد) است و اداره آن باید دست غیر دولتی ها باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: