کد خبر: ۱۵۹۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۲۳ تير ۱۳۹۶ - 2017July 14
وزیر آموزش و پرورش با ابراز تاسف از حادثه «قتل آتنا» گفت: این خبر تاسف‌انگیز است و در رابطه با برخورد با این قضیه جدی هستیم، موردی مشابه این اتفاق چند ماه گذشته هم رخ داده بود که به مسئول آموزش و پرورش آن منطقه دستور پیگیری دادیم.
شفا آنلاین>اجتماعی>وزیر آموزش و پرورش با ابراز تاسف از حادثه «قتل آتنا» گفت: این خبر تاسف‌انگیز است و در رابطه با برخورد با این قضیه جدی هستیم، موردی مشابه این اتفاق چند ماه گذشته هم رخ داده بود که به مسئول آموزش و پرورش آن منطقه دستور پیگیری دادیم.

به گزارش شفا آنلاین: وزیر آموزش و پرورش با ابراز تاسف از حادثه «قتل آتنا» گفت: این خبر تاسف‌انگیز است و در رابطه با برخورد با این قضیه جدی هستیم، موردی مشابه این اتفاق چند ماه گذشته هم رخ داده بود که به مسئول آموزش و پرورش آن منطقه دستور پیگیری دادیم.

فخرالدین دانش آشتیانی در حاشیه شورای معاونین و روسای آموزش و پرورش و در جمع خبرنگاران، تاکید کرد: برخورد قاطع با عامل این حادثه برای جلوگیری از رخ دادن چنین اتفاقاتی بسیار مهم است.

وی در عین حال با اشاره به نقش نظام آموزشی در پیشگیری این حادثه،  ادامه داد: در این موارد مساله پیشگیری نکته مهمی است، ما دو نوع رابطه مکانیکی و ارگانیکی داریم که برای پیشگیری از چنین حوادثی باید سعی کنیم این رابطه خشک مکانیکی از نظام تعلیم و تربیت خارج شود و محیط انعطاف‌پذیر باشد و تعامل صمیمی و خوبی داخل محیط مدرسه و نظام آموزشی داشته باشیم. وقتی رابطه ما با دانش‌آموزان ارگانیکی باشد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان در رابطه با ناهنجاری‌های موجود در جامعه به دانش‌آموزان آموزش  داد و مشاور‌های خوبی برای آنان بود، در این رابطه دانش‌آموز جرات می‌کند مشکلات و مسائل را مطرح کرده و از ما مشاوره بگیرد، اما هنگامی که روابط مکانیکی باشد تمام رفتارها پنهان خواهد شد.

دانش آشتیانی افزود: هنگامی که رفتارها پنهان می‌شود آموزش شکل نمی‌گیرد و چنین اتفاقات ناهنجاری اتفاق می‌افتد، رابطه ارگانیکی نباید بین مدرسه و دانش‌آموز وجود داشته باشد بلکه خانواده هم بسیار مهم است اگر تعامل مدرسه و خانواده به شکل دقیق وجود داشته باشد هشدارها و توصیه‌های دو طرف موجب می‌شود از این رفتار ناهنجار جلوگیری شود.

وی در خصوص سند 2030 تصریح کرد: چه قبل از اینکه سند 2030 در جامعه مطرح شود و چه بعد از آن، در مجموع نظام آموزش و پرورش هیچ موردی بر مبنای چارچوب اقدام 2030 وجود نداشته و ملاک عمل ما سند تحول بنیادین بوده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: پس از اینکه مقام معظم رهبری نسبت به سند 2030 نقطه نظراتی بیان کردند، به ایشان اطمینان خاطر دادیم که در مجموع نظام آموزش و پرورش این‌گونه نیست که برای سند 2030 برنامه داشته باشیم، ملاک ما سند تحول بنیادین است و چارچوب اقدامی که با موضوعات فرهنگی، اعتقادی و ... ما مغایرت داشته باشد جایگاهی در نظام آموزش و پرورش ندارد.

وی اظهار کرد: سند از دستور کار خارج شده است اما همچنان افرادی سند 2030 را مطرح می‌کنند و مسلم است این افراد به دنبال اهداف دیگری هستند و قصد دارند به دولت و نظام آموزش و پرورش لطمه وارد کنند، به این افراد توصیه می کنیم که این کار بداخلاقی است و این اقدام به جایگاه نظام تعلیم و تربیت و مسئولان آن که با اعتقادات به نظام فعالیت می‌کنند و در راستای موضوعات هویت ملی و دینی فعالیت گسترده‌ای دارند ظلم است.

وی خاطرنشان کرد: یک نمونه در آموزش و پرورش پیدا نخواهید کرد که ملاک عمل ما چارچوب اقدام 2030 بوده باشد. افرادی که همچنان این سند را در جامعه مطرح می کنند به دنبال وارد کردن لطمه به دولت و آموزش و پرورش هستند.
 
به هیچ عنوان نباید پولی به صورت اجبار از دانش‌آموزان گرفته شود

وزیر آموزش و پرورش در خصوص دریافت وجه به هنگام ثبت‌نام مدارس از اولیاء، اظهار کرد: تمام مدیران مدارس وظیفه دارند به پاس مشارکت پرشور مردم در انتخابات خدمات خوبی به اولیا و دانش‌آموزان بدهند به هیچ عنوان نباید پولی به صورت اجبار از دانش‌آموزان گرفته شود مدیران می‌توانند با همکاری اولیاء و مشارکت دادن آن‌ها در فرایند تعلیم و تربیت از کمک آنان به صورت شفاف و با واریز وجه به حساب آموزش و پرورش استفاده کنند.

دانش آشتیانی گفت: واقعیت این است که اعتبارات هزینه‌ای مدارس پاسخگوی انجام فعالیت‌های کیفی نیست تلاش کرده‌ایم که سرانه دانش‌آموزان را افزایش دهیم در سال جاری این سرانه نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: