کد خبر: ۱۵۸۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۲۲ تير ۱۳۹۶ - 2017July 13
عضو هیات مدیره یک شرکت فناور در حوزه تولید دارو از تولید داروی ضد سرطان پروستات برای نخستین بار در ایران خبر داد
شفاآنلاین>سلامت>عضو هیات مدیره یک شرکت فناور در حوزه تولید دارو از تولید داروی ضد سرطان پروستات برای نخستین بار در ایران خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، آراز سبزواری عضو هیات مدیره یک شرکت فناور در حوزه تولید دارو مستقر در مركز رشد دارويي دانشگاه علوم پزشکی تهران صبح امروز در حاشیه مراسم رونمایی از داروی ضد سرطان کابوتکس، اظهار کرد: این دارو در برهه ای از زمان جزو یکی از گران قیمت ترین داروها(medicines) محسوب می‌شد؛ قیمت این دارو در سال 91 مبلغی به میزان پنج میلیون تومان معادل 5 هزار دلار بوده است؛ این دارو برای درمان سرطان‌های پروستات که مقاوم به درمان(Treatment) هستند استفاده می‌شود؛ پیش از تولید دارو به وسیله شرکت واردات آن از سوی شرکتی فرانسوی برای بیماران خاص و پر خطر انجام می شد و به دلیل نداشتن رقیبی این دارو با قیمت گزافی به مردم عرضه شده که در راستای آن ارز زیادی از کشور خارج می شد.

سبزواری عنوان کرد: تولید این دارو از اسفند ماه به وسیله شرکت دانش بنیان تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز شده است و این دارو برای بیماران سرطان پروستات که جزو بیماران خاص هستند استفاده می‌شود.

وی تاکید کرد: تکنولوژی تولید این دارو برای اولین بار در کشور انجام شده است که پروسه تولید از پرسنل جدا بوده و افراد هیچ تماسی با خط تولید این دارو ندارند.

سبزواری با بیان اینکه این تکنولوژی به وسیله شرکت‌های سوئیسی و آلمانی در زمان‌های قدیم در کشور راه افتاده و خط تولید آن به صورت ناقص باقی ماند، افزود: این شرکت دانش بنیان توانست با راه اندازی خط تولید، این داروها را از اسفند ماه تولید کنند و سازمان غذا و دارو قیمت چهار میلیونی آن را تعیین کرده است.

سبزواری تاکید کرد: شرکت دانش بنیان یک رقیب جدی برای شرکت فرانسوی نامبرده محسوب می شود؛ این شرکت خارجی برای از دست ندادن بازار ایران قیمت داروی کابوتکس را از 10 میلیون به 6 میلیون کاهش داده است.

وی اظهار کرد: داروی کابوتکس جزو دسته بیماری‌های پر خطر و کاهنده سیستم ایمنی بدن محسوب شده که تولید آن از اسفند ماه سال 95 در این شرکت دانش بنیان آغاز شده است.

سبزواری اظهار کرد: برای تولید داروهاي قبلي اين شركت حدود 6 ماه برای 600 بیمار در 6دوره اثر بخشی و ایمنی آن بررسی و به وسیله یک تیم 70 نفر از متخصصان آنکولوژی این کار انجام شده است و این دارو از نظر ایمنی مجوزهای لازم را اخذ کرده است.

وی گفت: داروی کابوتکس مورد تایید وزارت بهداشت از نظر کیفیت بوده و از توانایی بالایی برای رقابت با برندهای خارجی دارد.
برچسب ها: درمان ، سلامت ، دارو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: