کد خبر: ۱۵۸۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۱ تير ۱۳۹۶ - 2017July 12
در دوره هفتم انتخابات نظام پزشکی، حضور پرشور و شوق جامعه پزشکی در این انتخابات چشمگیر است
شفا آنلاین>سلامت>دبیرکل انجمن جامعه پزشکی ایران گفت: در دوره هفتم انتخابات نظام پزشکی، حضور پرشور و شوق جامعه پزشکی در این انتخابات چشمگیر است.

به گزارش شفا آنلاین، محمدرضا ظفرقندی روز چهارشنبه در نشست خبری انتخابات سازمان نظام پزشکی(Medical System) و با عنوان ائتلاف سپید (لیست امید) در محل انجمن اسلامی جامعه پزشکی افزود: در این دوره حضور گسترده افراد شاخص باعث شده که شور و شوق خاصی در میان جامعه پزشکی باشد و به طور یقین این انتخابات با مشارکت بیشتر و باشکوه تر برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه حضور گسترده پزشکان در این دوره از انتخابات پشتوانه قوی برای سازمان نظام پزشکی است، اظهار داشت: با حضور گسترده جامعه پزشکی و پشتوانه قوی می توانیم تعامل با مجلس شورای اسلامی، دولت و قوه قضائیه و رسانه ها را افزایش دهیم.

ظفرقندی با بیان اینکه در این دوره با استفاده از فضای مجازی حتی می توانیم این تعامل را بیشتر کرد، اضافه کرد: یکی از اهداف ما در این دوره از انتخابات این است که بدون حضور مسئولان دولتی، استقلال سازمان نظام پزشکی را حفظ کنیم تا تصمیمات از سمت دولت به این سازمان جاری نشود.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره اینکه چه برنامه ای برای هیات مدیره آینده سازمان نظام پزشکی پیش بینی شده است، گفت: در بحث تعرفه ها این سازمان تلاش می کند تا به قیمت واقعی برسد و رشد آن مطابق با تورم باشد و همچنین نظام پزشکی اختیار تعرفه گذاری برای بخش خصوصی را کسب کند.

دبیرکل انجمن جامعه پزشکی ایران تصریح کرد: یک برنامه 12 ماده ای برای سازمان نظام پزشکی آینده با رئوسی همچون صیانت از حقوق جامعه پزشکی(Medical Society)،‌ جلوگیری از آسیب ها برای کاهش شان و حرکت پزشکان، افزایش رابطه با مردم،‌ رصد اخلاق پزشکی و حرفه ای،‌رسیدگی به حقوق پزشکان عمومی،‌رسیدگی به وضعیت دستیاران جامعه پزشکی، تنظیم ظرفیت های جامعه پزشکی به لحاظ رشته های مختلف، تعامل با قوه قضائیه، موضوع اقتصاد سلامت و مالیات پزشکان در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه به برگزاری هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی در روز 30 تیرماه اشاره کرد و گفت: بخشی از این انتخابات به صورت الکترونیکی و بخشی دیگر نیز به روال گذشته انجام می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: