کد خبر: ۱۵۸۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۱ تير ۱۳۹۶ - 2017July 12
رئیس شورای‌عالی سازمان نظام پرستاری کشور مطرح کرد؛
طاهره زاهدصفت گفت: این روزها عملکرد بیمارستان ها و مراکز درمانی باتوجه به سنجه های درمانی وزارت بهداشت به شدت متأثر از کارایی و اثربخشی گروه پرستاری است که در نتیجه آن رضایتمندی گیرندگان خدمات را تأمین می کند.
شفاآنلاین>جامعه پزشکی>رئیس شورای‌عالی سازمان نظام پرستاری کشور نسبت به اجرای طرح های تهدید کننده حرفه پرستاری هشدار داد.

به گزارش  شفاآنلاین، طاهره زاهدصفت صبح چهارشنبه در جلسه شورای عالی نظام پرستاری کشور گفت: این روزها عملکرد بیمارستان ها و مراکز درمانی باتوجه به سنجه های درمانی وزارت بهداشت به شدت متأثر از کارایی و اثربخشی گروه پرستاری است که در نتیجه آن رضایتمندی گیرندگان خدمات را تأمین می کند.

وی با عنوان این مطلب که محصول پرستاری گام مهمی در راه ارتقای سلامت جامعه است، افزود: پرستاران با محوریت و نقش کلیدی که دارند از جایگاه ویژه ای در ارتقای سلامت جامعه برخوردارند.

زاهد صفت ادامه داد: در جوامعی که سلامت اولویت اول آنها به شمار می رود بهره‌مندی از خدمات پرستاری آکادمیک امری لازم الاجراست.

رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور بر تلاش برای رفع مشکلات آموزشی رفاهی معیشتی و … گروه پرستاری در دیدار با نمایندگان سازمان جهان بهداشت «WHO» اشاره کرد و گفت: نکته قابل توجه در دیدار با نمایندگان این سازمان این بود که آنها نیز برای برون رفت از مشکلات پیش رو راهکارهایی را مشابه راهکارهای سازمان نظام پرستاری ارائه دادند.

وی با عنوان این مطلب که پرستار و پرستاری در مواجه با طرح های تهدید کننده قرار گرفته است، تأکید کرد: یکی از مهمترین طرح ها یی که می توان به آن اشاره کرد، موضوع تربیت پرستار بیمارستانی است به شکلی که اجرای آن باعث آسیب پرستاری شده و می تواند به حرفه و ماهیت پرستاری صدمه زند.

زاهد صفت با بیان اینکه پرستاران با جان و دل به مردم خدمت می کنند، اظهار داشت: متأسفانه امروز پرستاری مورد هدف قرار گرفته که در نتیجه آن شاهد تضعیف جایگاه پرستاری بوده ایم که عواقب آن را می توان در مهاجرت پرستاران موردتوجه قرار داد.

وی با بیان اینکه پرستاران در با کار جهادی در راستای دولت فعالیت می کنند، گفت: تقابل با پرستاری و خدشه‌دار کردن شغل این افراد شایسته این آنان نیست.

رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور(National Nursing Organization) تأکید کرد: ماهیت حرفه پرستاری باید بیش از پیش حفظ شود و این حق و مطالبه گری به پرستاران داده شود که از حقوق خود دفاع کنند.

زاهد صفت افزود: در بحث مهم آموزش و تربیت پرستار بیمارستانی متولی و مجری باید دانشکده های پرستاری باشند و بیمارستان ها ه عنوان محیط آموزشی در نظر گر فته شود.

وی در پایان گفت: آنچه مسلم است ما با کمبود پرستار مواجه نیستیم بلکه نیاز به جذب و استخدام داریم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: