کد خبر: ۱۵۸۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۶ - 2017July 09
اگر چه از عینک های مجازی بیشتر برای بازی های رایانه های استفاده می شود اما یکی از تازه ترین کاربردهای این عینک برای درمان بیماران مبتلا به فلج صورت معروف به 'فلج عصب صورت' بیان شده است
شفا آنلاین>سلامت>محققان انگلیسی موفق به ابداع یک فناوری واقعیت مجازی به سبک بازی رایانه ای شده اند که می تواند به درمان بیماران مبتلا به فلج صورت کمک کند.

به گزارش شفا آنلاین، اگر چه از عینک های مجازی بیشتر برای بازی های رایانه های استفاده می شود اما یکی از تازه ترین کاربردهای این عینک برای درمان بیماران مبتلا به فلج صورت معروف به 'فلج عصب صورت' بیان شده است. فلج صورت زمانی رخ می دهد که عضلات صورت ضعیف می شوند؛ این بیماری اساسا در نتیجه آسیب موقت یا دائم به اعصاب صورت رخ می دهد که به فلج بخش آسیب دیده صورت منجر شده و می تواند بر حرکت چشم ها، دهان و سایر مناطق تاثیر گذارد.

'چارلز ندوکا' جراح مشاور پلاستیک در بیمارستان ملکه ویکتوریا در 'ایست گرینستد' در انگلیس که با همکاری محققان شرکت فناوری Emteq و دانشگاه های ناتینگهام ترنت و 'کاونتری' در انگلیس در حال ابداع این سیستم هستند، گفت: در 10 سال گذشته متوجه شدیم بیماران مبتلا به فلج صورت که مرتب ورزش های مرتبط با عضلات صورت انجام می دهند، نتایج بهتری می گیرند.

انجام روزانه فیزیوتراپی برای بازسازی فیبرهای آسیب دیده عصب صورت حیاتی است. اما مشکل اصلی این است که بیماران باید با نگاه کردن در آیینه درستی انجام این ورزش ها را مشاهده کنند و گاهی چشم دوختن به واکنش هایشان آنقدر برای آنها ناامید کننده می شود که نمی توانند حرکات را به اندازه کافی مرتب و صحیح انجام دهند. این در حالی است که بازخورد بصری برای موفقیت انجام این تمرین ها حیاتی است.

اکنون محققان وزارت بهداشت انگلیس موفق به ابداع یک فناوری شده اند که با استفاده از عینک واقعیت مجازی به درمان بیماران مبتلا به فلج صورت کمک می کند؛ از این درمان می توان برای بیمارانی استفاده کرد که نگاه کردن به واکنش های تغییر یافته صورت خودشان بعد از فلج، برایشان دردناک است.

ردیاب های حرکات صورت که در این عینک واقعیت مجازی تعبیه شده اند، یک آواتار - نماینده رایانه ای سه بعدی از خود بیمار -- را برای او به نمایش در می آورد تا بیمار به جای نگاه کردن به چهره خود به چهره این آواتار نگاه کنند. این آواتار به شیوه یک آیینه، تمرین هایی را که بیمار با چهره خود انجام می دهد به آنها بازتاب می دهد.

این عینک واقعیت مجازی به بیماران کمک می کند تا ورزش هایی را که برای بازیابی عملکرد عضلانی صورت آنها لازم است، انجام دهند. کاربران با استفاده از این عینک، چهره آواتاری را به جای چهره خود مشاهده می کنند که این ورزش ها را انجام می دهد.

عینک های واقعیت مجازی حاوی صفحه هایی هستند که نزدیک به چشم قرار می گیرند. سپس تصاویری بر این صفحه ها نمایش داده می شود که کاربر را در یک جهان شبیه سازی شده سه بعدی که واقعی به نظر می رسد، غرق می کند.
برچسب ها: سلامت ، عینک ، واقعیت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: