کد خبر: ۱۵۸۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۶ - 2017July 09
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول‏های بنیادی رونمایی از سه محصول دانش بنیان در این حوزه همزمان با برگزاری دومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی خبر داد.
شفا آنلاین>سلامت>دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول‏های بنیادی رونمایی از سه محصول دانش بنیان در این حوزه همزمان با برگزاری دومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر امیرعلی حمیدیه روز یکشنبه در نشست خبری 'دومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی علوم و فناوری های سلول های بینادی و پزشکی بازساختی' که از 22 الی 24 تیرماه در سالن اجلاس سران برگزار می شود، گفت: این جشنواره(festival) همانند سال گذشته به همت معاونت علمی و فناوری در بخش های مختلف برگزار می شود.

وی با بیان اینکه، این جشواره هر ساله با حضور تمامی ذینفعان آن و تجمیع فعالیت های حوزه سلول های بنیادی برگزار می شود، کنگره بین المللی، کارگاه های آموزشی، نمایشگاه شرکت های دانش بنیان، کانون اندیشه و نوآوری ایرانیان خارج از کشور، جایزه ملی، بخش دانش آموزی، برگزاری رویداد استارتآپ ها و همچنین فن بازار را از جمله بخش های مختلف دومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی علوم و فناوری های سلول های بینادی و پزشکی بازساختی' نام برد.

حمیدیه با بیان اینکه، تعداد 20 کارگاه های آموزشی این جشنواره از روز گذشته در مراکز آموزشی مختلفی در پایتخت آغاز شده است، کارگاه ژن درمانی، استفاده از حیوانات آزمایشگاهی، مهندسی بافت و کارگاه درمان بیماری های پوستی را از جمله این کارگاه ها نام برد و افزود: استقبال از این کارگاه ها بسیار مناسب بوده است.

وی با بیان اینکه، رویداد استارت آپ های مربوط به دومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی علوم و فناوری های سلول های بینادی و پزشکی بازساختی' از 19 تا 21 تیرماه در دانشگاه برگزار می شود افزود: اتفاق سال قبل در این حوزه بسیاری از فعالان حوزه تجاری سازی را به خود جذب کرد و این دومین رویداد محسوب می شود.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول‏های بنیادی با اشاره به بخش جایزه ملی بعنوان یکی دیگر از بخش های دومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی علوم و فناوری های سلول های بینادی(Stem Cells) و پزشکی بازساختی با بیان اینکه این بخش نیز همانند سال گذشته خواهد بود، افزود: در این بخش که داوری آن در طول شش ماه گذشته انجام شده است مقالات، پایان نامه ها، ایده ها و اختراعات و پیشکسوتان برتر معرفی و به آنان جوایزی متفاوتی اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه، در حال حاضر حدود 70 شرکت دانش بنیان با 350 محصول در حوزه سلول های بنیادی فعال می باشند، اظهارکرد:در جشنواره امسال برای شرکت های دانش بنیان موفق این حوزه نیز جوایزی در نظر گرفته شده است که به شکل ارائه تسهیلات خواهد بود.
حمیدیه با اشاره به اینکه دومین دوره المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی امسال برگزار شد گفت: در جشنواره امسال جوایزی به برگزیدگان این بخش اهدا خواهد شد ضمن اینکه طبق سفارش معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و به جهت موفقیت پژوهش سراهای دانش آموزی برخی استان ها از جمله فارس و آذربایجان امسال یک سالن جداگانه برای این بخش در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به عرضه دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه سلول‌های بنیاد، اظهارکرد: در جشنواره امسال همچنین نمایشگاهی از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان برپا می شود که در این نمایشگاه 40 شرکت محصولات خود را عرضه خواهد کرد.

وی با اشاره به کانون اندیشه و نوآوری بعنوان یکی دیگر از بخش های دومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی علوم و فناوری های سلول های بینادی و پزشکی بازساختی، گفت: سال گذشته ما با برگزاری این جشنواره تجربه موفقی در جذب ایرانیان خارج از کشور داشته ایم.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول‏های بنیادی در ادامه اظهارکرد: معاونت علمی رئیس جمهوری برنامه بسیار مدونی را برای بازگشت دانشمندان ایرانی خارج از کشور پیگیری می کند.

وی افزود: در حال حاضر قریب به اطلاعات 180 نفر از اساتید عالی رتبه تا دانشجویان موفق را جمع آوری کرده ایم و امسال نزدیک 30 نفر در حال مراجعه به کشور می باشند که جای بسیار خوشحالی است، ضمن اینکه سال گذشته نیز حدود 22 نفر به کشور بازگشته اند.
حمیدیه همچنین در ادامه با اشاره به اینکه، براساس پیش‌بینی‌ها تا سال 2020 میزان گردش مالی حوزه سلول‌های بنیادی بالغ بر 20 میلیارد دلار خواهد بود، بر افزایش سهم بازار کشورمان در این حوزه تاکید کرد.

وی با تاکید براینکه، در زمینه کسب بازار و تجاری سازی محصولات اقدامات مفیدی صورت گرفته است گفت: تا یکی دو سال گذشته ما در زمره تولید کنندگان محیط کشت سلول‌ها نبوده ایم که البته امروز به همت چند شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی بازار داخلی این محصول تامین می شود.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول‏های بنیادی همچنین با بیان اینکه، در حال حاضر مجوز استفاده از سه محصول سلولی قابل استفاده در درمان بیماری‌ها از سوی سازمان غذا و دارو صادر شده است، تولید فیبروبلاست برای درمان بیماری‌های پوستی و پرده آمنیون را از جمله این محصولات نام برد.

حمیدیه در ادامه افزود:البته بررسی 10 محصول دیگر در حوزه سلول های بنیادی برای صدور مجوز در دستور کار سازمان غذا و دارو قرار گرفته است.

وی همچنین تصریح کرد: در افتتاحیه این کنگره از سامانه علمی تخصصی حوزه سلول‌های بنیادی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات وفناوری رونمایی می‌شود.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول‏های بنیادی همچنین گفت: 600 مقاله برای دومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی علوم و فناوری های سلول های بینادی و پزشکی بازساختی ارسال شده است که از این تعداد 140 مقاله در قالب سخنرانی و 200 مقاله در قالب پوستر پذیرش شده است.

دومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی علوم و فناوری های سلول های بینادی و پزشکی بازساختی از 22 الی 24 تیرماه جاری در محل اجلاس سران کشور برگزار می شود.
برچسب ها: سلول ، سلامت ، جشنواره
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: