کد خبر: ۱۵۸۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۶ - 2017July 09
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت اعلام کرد:
محمداسماعیل مطلق اظهار کرد: پس از ابلاغ سیاست های مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش جمعیت و سلامت خانواده ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تمامی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور دستورالعمل و برنامه های خود را مبتنی بر افزایش جمعیت و سلامت خانواده به انجام می رساند.

شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر سلامت جمعیت،خانواده و مدارس وزارت بهداشت دستورالعمل و برنامه‌های وزارت بهداشت برای افزایش جمعیت و سلامت خانواده را توضیح داد.

به گزارش شفاآنلاین، محمداسماعیل مطلق اظهار کرد: پس از ابلاغ سیاست های مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش جمعیت و سلامت خانواده ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تمامی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور دستورالعمل و برنامه های خود را مبتنی بر افزایش جمعیت و سلامت خانواده به انجام می رساند.

وی افزود: تشدید نظام مراقبت از نوزادان و مراقبت از نوزادان در معرض خطر، تدوین و اجرای برنامه مراقبت ادغام یافته کودک سالم، اجرای برنامه توانمند سازی جوانان 18-29 ساله در راستای ترویج ازدواج، استقرار نظام سلامت جوانان و ساماندهی حاملگی‌های پرخطر از جمله این برنامه‌ها است.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت  ادامه داد: اجرای برنامه‌های کاهش مرگ و میر در سنین 70-30 سال با ادغام برنامه کنترل بیماری های غیرواگیر، طراحی و اجرای برنامه مراقبت های سلامت سالمندان، ارائه خدمات تخصصی سلامت زناشویی، ارتقای بارداری‌های برنامه‌ریزی شده، ارائه خدمات تشخیصی زودرس و تسهیلات لازم برای زوجین نابارور (Infertile couples)در مناطق محروم نیز بخش دیگری از برنامه ها به شمار می رود.

وی تاکید کرد: تامین مسکن و اشتغال جوانان، ترویج ازدواج و کاهش طلاق، کاهش مرگ و میر و فرهنگ سازی سیاست‌های تحکیم خانواده از جمله اقداماتی است که باید با همکاری ارگان‌های دیگر در راستای افزایش جمعیت و بهبود سلامت خانواده صورت گیرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: