کد خبر: ۱۵۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۱۸ تير ۱۳۹۶ - 2017July 09
علی اکبر سیاری اظهار کرد:مشکل اصلی کشور موضوع مدیریت ها است، بنابراین یکی از اولویت های وزارت بهداشت توانمندسازی مدیران و تاکید بر فرهنگ سازی مطالعاتی در مدیران و کادر نیروی انسانی در این وزارتخانه است.
شفاآنلاین>سلامت>معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در صورت تخصیص بودجه وعده داده شده از سوی دولت، 3 هزار خانه بهداشت در 100 روز نخست فعالیت دولت دوازدهم در کشور ساخته می شود.

به گزارش شفاآنلاین،علی اکبر سیاری شامگاه شنبه در نشست معاونان بهداشت وزارت بهداشت سراسر کشور در زنجان، افزود: برای احداث این تعداد خانه بهداشت 20 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
سیاری ابراز کرد: مشکل اصلی کشور موضوع مدیریت ها است، بنابراین یکی از اولویت های وزارت بهداشت توانمندسازی مدیران و تاکید بر فرهنگ سازی مطالعاتی در مدیران و کادر نیروی انسانی در این وزارتخانه است.
معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: حوزه بهداشت یکی از منظم ترین حوزه ها در سطح کشور به شمار می آید، چرا که داشتن برنامه، نظم و شناخت کافی از حوزه کاری از شاخص های اساسی مدیران این حوزه است.
وی افزود: نظارت بر بهداشت اماکن عمومی (Health public places)وظیفه سازمانی این معاونت به شمار می رود، به همین دلیل 24 دفتر خدمات سلامت در تهران راه اندازی شده است و در سایر استان ها نیز در شرف راه اندازی هستیم.
سیاری با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت تغییرات بزرگی در سیستم سلامت کشور ایجاد کرد، گفت: این طرح از سال 92 با 6 برنامه و هشت پروژه با اولویت روستاها و حاشیه نشین های شهری در دست اجرا است.
معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: از زمان اجرای این طرح تا کنون 2 هزار و 800 خانه بهداشت روستایی ساخته شده و بیش از 6 هزار و 600 خانه نیز در دست احداث است.
وی با بیان اینکه مردم به خدمات نوین پزشکی احتیاج دارند، تصریح کرد: خدمات پزشکی را به کمک طرح تحول نظام سلامت در سطح شهرها فعال کرده و در اختیار جامعه قرار دادیم.
سیاری اظهار کرد: 9 هزار میلیارد ریال برای خرید خدمات پزشکی در این طرح توسط بخش خصوصی طی سال 95 و بیش از 2 هزار و 800 میلیارد ریال برای تجهیز، تعمیر و بهبود خدمات پزشکی هزینه شده است.
 این نشست تخصصی به مدت سه روز از صبح تا عصر با حضور متخصصان معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان برگزار می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: