کد خبر: ۱۵۸۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۶ - 2017July 09
محمد نعیم امینی فرد در رابطه با اظهارات رئیس سازمان پزشکی قانونی مبنی بر بحران کمبود جسد، گفت: در رشته پزشکی یکی از واحدهای درسی، بحث آناتومی تشریح است تا دانشجویان در آینده بتوانند در زمینه جراحی‌ها و آسیب شناسی‌ها اقدام کنند که این موضوع بسیار مهم بوده و وسیله آموزشی محسوب می شود.
شفاآنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: جهت استفاده از اجساد مجهول الهویه برای استفاده دانشجویان پزشکی باید حکم حکومتی باشد.

به گزارش شفاآنلاین،محمد نعیم امینی فرد در رابطه با اظهارات رئیس سازمان پزشکی قانونی مبنی بر بحران کمبود جسد، گفت: در رشته پزشکی یکی از واحدهای درسی، بحث آناتومی تشریح است تا دانشجویان در آینده بتوانند در زمینه جراحی‌ها و آسیب شناسی‌ها اقدام کنند که این موضوع بسیار مهم بوده و وسیله آموزشی محسوب می شود.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه قبل از انقلاب به روش‌های اجساد تهیه شده بود ولی بعد از انقلاب، تهیه اجساد بسیار محدود و به دلیل حرمت اجساد و عدم واردات با مشکل کمبود جسد مواجه شدیم، تصریح کرد: البته قبل از انقلاب تامین اجساد بیشتر از طریق کشورهای شرقی صورت می گرفت و از آنها برای استفاده در علوم تشریحی و آناتومی استفاده می شد.

اهدای عضو تا حدودی در کشور پذیرفته شده است اما فرهنگ اهدای جسد تاکنون جانیفتاده و کمتر کسی حاضر به پذیرفتن این مساله می شود

وی  با بیان اینکه اهدای عضو تا حدودی در کشور پذیرفته شده است اما فرهنگ اهدای جسد تاکنون جانیفتاده و کمتر کسی حاضر به پذیرفتن این مساله می شود، گفت: قسمت های مختلف اجساد سال ها در علوم تشریحی مورد استفاده دانشجویان پزشکی قرار می گیرد که بر همین اساس کمتر کسی حاضر به اهدای جسد برای استفاده در علوم تشریحی می شود.

سازمان پزشکی قانونی یکی از منابع تامین جسد برای استفاده آموزشی و فعالیت های آناتومی است

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس دهم، با بیان اینکه سازمان پزشکی قانونی(Forensic Medicine Organization) یکی از منابع تامین جسد برای استفاده آموزشی و فعالیت های آناتومی است، تصریح کرد: در این رابطه لازم است وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشکلات فقهی و شرعی سد راه اهدای جسد و استفاده از اجساد مجهول الهویه را با رایزنی با علما مرتفع و به گونه ای بتواند نظر آنها را تامین کند تا با این اقدام مشکلات سد راه تهیه و تامین جسد برای دانشجویان پزشکی رفع شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با استفاده از آموزش ترکیبی همراه با تشریح روی جسد و همچنین استفاده از مولاژهای پیشرفته می توان مقداری از نیاز کمبود جسد برای فعالیت های آناتومی را رفع کرد، گفت: در جهت استفاده از اجساد مجهول الهویه برای استفاده دانشجویان پزشکی باید حکم حکومتی باشد یعنی  مقام معظم رهبری مجوز دهد یا فقهای متعدد به عدم حرمت این موضوع رای دهند.خانه ملت


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار