کد خبر: ۱۵۸۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۱۵ تير ۱۳۹۶ - 2017July 06
وزارت بهداشت ابتدا باید سعی در برگزاری دقیق انتخابات انجمن‌های علمی مختلف در سطح کشور کند تا علاوه بر یافتن اشکالات موجود و مسیرهاى نفوذ بدافزار‌ها در نرم افزار انتخابات، زیرساخت هاى لازم براى برگزارى انتخابات گسترده و پیچیده نظام پزشکى فراهم شود.
شفا آنلاین>سلامت>عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: الکترونیکی شدن انتخابات نظام پزشکی نیازمند اعتماد سازى کامل اعضای جامعه پزشکی است.

به گزارش شفا آنلاین،نوید ناصری عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور  با اشاره به اینکه انتخابات سازمان نظام پزشکى با تعدد رشته ها، صندوق هاى مجزا و گزینه هاى متعدد نسبت به انتخابات یک انجمن علمى همراه است؛ بیان کرد: وزارت بهداشت ابتدا باید سعی در برگزاری دقیق انتخابات انجمن‌های علمی مختلف در سطح کشور کند تا علاوه بر یافتن اشکالات موجود و مسیرهاى نفوذ بدافزار‌ها در نرم افزار انتخابات، زیرساخت هاى لازم براى برگزارى انتخابات گسترده و پیچیده نظام پزشکى فراهم شود.

وی با بیان اینکه با انجام این مهم اعتماد سازى کامل حاصل می‌شود، افزود: به این ترتیب کمترین خللی در روند مشارکت اعضای جامعه پزشکی و اعتماد این جامعه به منتخبان این انتخابات وارد نخواهد شد.

وی عدم وجود زیرساخت‌های لازم از نظر اطلاعات دقیق و به روز شده از پزشکان مشغول به کار در شهرهاى سراسر کشور را یکی از دلایل مخالفت خود در برگزاری انتخابات سازمان نظام پزشکی به صورت الکترونیک عنوان کرد و گفت: برخی جابه جایى هاى اجبارى پزشکان به دلیل گذراندن طرح و ... با اطلاعات موجود و احیاناً همراه با نقایص در وزارت بهداشت یا سازمان نظام پزشکی همخوانى ندارد.

عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور نبود نرم افزار دقیق و آزموده شده براى برگزارى الکترونیکى انتخابات یا راه اندازی سامانه ثبت نام تمامى پزشکان سطح کشور، نگرانی از امنیت سایبری، نحوه نظارت بر ثبت اکانت و هویت رای دهندگان و جلوگیری از نفوذ بدافزار‌ها و یا حتى حملات هکر‌ها را از دیگر دلایل عدم برگزاری انتخابات سازمان نظام پزشکی به صورت الکترونیک دانست.

ناصری تصریح کرد: عدم حصول انتظار مشارکت گسترده و عدم موفقیت صد در صد در مسیر برگزاری تنها انتخابات الکترونیک انجام شده در تاریخ جامعه پزشکی (انتخابات اخیر سراسری انجمن پزشکان عمومی) که علاوه بر اجبار به تکرار انتخابات پس از گذشت چند ساعت از آغاز آن به رغم پیش فرض ارتقاء میزان مشارکت اعضاء، متأسفانه طبق آمار موجود، منجر به جلب مشارکت گسترده اى از پزشکان نشد.

وی به عدم آشنایی اعضای جامعه پزشکی نسبت به ساز و کار برگزاری الکترونیک انتخابات (به ویژه در اعضاء مسن و پیشکسوت نظام پزشکى) اشاره کرد و گفت: احتمال ایجاد فضاى بی اعتمادی و اعتراضات گسترده نسبت به نتایج انتخابات وجود دارد و با وجود آنکه مسئولیت اجرای انتخابات نظام پزشکی بر عهده وزارت بهداشت است اما به دلایل متعدد منطقى است که وزارت بهداشت ضمن بررسى همه جانبه این اقدام و با توجه به مبهم بودن پروسه نظارت بر رای گیری و شمارش آراء به صورت الکترونیک، برای حذف کوچکترین شائبه دخل و تصرف در آرای رای دهندگان در انتخابات تنها نظام صنفى خود و ارتقاء هرچه بیشتر فضاى اعتمادسازى در جامعه پزشکى، انتخابات این دوره را نیز به صورت سنتى برگزار کند.

عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور توصیه کرد: در صورت اصرار بر برگزارى الکترونیکی انتخابات، بهتر است در کنار اعلام رأى الکترونیکى در محل برگزارى انتخابات، حتماً صندوق فیزیکی رای نیز در محل برگزارى انتخابات به منظور اخذ تعرفه‌های رای جامعه پزشکی تعبیه شود.

ناصری یادآور شد: با انجام این کار علاوه بر صحت برگزاری انتخابات الکترونیکى پاسخ متقنی به اعتراضات نامزد‌ها داده شده و وزارت بهداشت از هر گونه اتهام در دخل و تصرف در انتخابات پیش رو مبرا می‌شود که اجراى همین کار نیز اصراف بى مورد و موجب هدر رفت منابع است.
برچسب ها: سلامت ، اعتماد ، انتخابات
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: