کد خبر: ۱۵۸۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۶ - 2017July 05
حکمای طب سنتی به برخی مواد غذایی مانند مواد غذایی ترش اشاره کرده‌اند که قدرت باروری را کم می‌کند
شفا آنلاین>تغذیه>یک متخصص طب سنتی ایران گفت: فست‌فودها همان طور که عملکرد قلب و کبد را مختل می‌سازد، خون‌رسانی به رحم و بیضه‌ها را نیز مختل می‌کند و در نتیجه تخمک و اسپرم خوبی تولید نخواهد شد و سرد شدن رحم نیز موجب می‎شود که رحم قدرت نگهداری جنین را نیز نداشته باشد.

به گزارش شفا آنلاین، مژگان تن‌ساز درباره عوارض مصرف ترشیها در دوران بلوغ(Puberty) و ناباروری اظهار کرد: حکمای طب سنتی به برخی مواد غذایی مانند مواد غذایی ترش اشاره کرده‌اند که قدرت باروری را کم می‌کند.

زیاد خوردن ترشی و اثر آن بر ناباروری
وی گفت: زیاد خوردن ترشی موجب پایین آمدن قدرت باروری(Fertility) می‌شود به خصوص در دختربچه‌ها که در دوران بلوغ به خوردن ترشیجات تمایل دارند و تخمک‌گذاری را در آن‌ها مختل می‌کند.

نوشیدن آب سرد و نقش آن در ناباروری
این متخصص طب سنتی ایران یادآور شد: یکی از نکاتی که حکما از جمله ابن سینا به آن اشاره کرده‌اند این است که نوشیدن آب سرد در مواقعی که بدن گرم است از جمله نوشیدن آب سرد به صورت ناشتا، بعد از ورزش، بعد از حمّام و بعد از غذا قدرت باروری را پایین می‌آورد.

اثرات فست فودها بر ناباروری
تن‌ساز متذکر شد: فست‌فودها همان طور که عملکرد قلب و کبد را مختل می‌سازد، خون‌رسانی به رحم و بیضه‌ها را نیز مختل می‌کند و در نتیجه تخمک و اسپرم خوبی تولید نخواهد شد و سرد شدن رحم نیز موجب می‎شود که رحم قدرت نگهداری جنین را نیز نداشته باشد.
برچسب ها: ناباروری ، طب سنتی ، بلوغ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: