کد خبر: ۱۵۸۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۶ - 2017July 05
کیت تشخیص سریع بیماری کریمه - کنگو با همکاری انستیتو پاستور سنگال و گینه در ایران طراحی خواهد شد.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: کیت تشخیص سریع بیماری کریمه - کنگو با همکاری انستیتو پاستور سنگال و گینه در ایران طراحی خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر مصطفی قانعی روز چهارشنبه در حاشیه اولین همایش نظام مراقبت بهداشتی یکپارچه انسان، دام و گیاه در جمع خبرنگاران افزود: ساخت کیت های تشخیصی این بیماری برای اولین بار در دنیا توسط ایران پیشنهاد داده و برای ساخت آن پیشقدم شده است.

تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو، یک بیماری حاد تب‌دار و خونریزی(Bleeding) دهنده است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.وی با اشاره به اینکه زیرساخت این کار از جمله انتخاب تیم تحقیقاتی و آموزش آنان در خارج کشور، فراهم شده است، گفت: محققان باید فعالیت خود را در این زمینه شروع کنند.

قانعی، تشخیص سریع را از مهمترین مزیت این طرح اعلام کرد و گفت:در این کیت حدود چند دقیقه برای تشخیص بیماری لازم است اما در کیت های موجود 2 تا 3 روز طول می کشد تا تشخیص انجام شود.

رئیس انستیتو پاستور گفت: تشخیص سریع مهمترین عامل برای مداوای بیماری تب کریمه - کنگو است و این کار اگر با تاخیر انجام گیرد می تواند به مرگ بیمار بیانجامد.

وی با اشاره به اینکه انستیتو پاستور ایران در مقوله بیماری عفونی بازوی وزارت بهداشت(Ministry of Health) است، گفت: هرآنچه در حوزه بیماری های عفونی از جمله تب کریمه - کنگو به مشکل تبدیل شود، فعالیت های تحقیقاتی دراین مجموعه انجام می شود.

وی ادامه داد که وزارت بهداشت به طور جدی پیگیر کاهش بیماری های غیر واگیر است و ما باید حواس مان باشد که بیماری های عفونی در کشور شیوع پیدا نکند.

معرفی ویژگی های نظام مراقبت هشدار سریع و تجربیات موفق در جهان، شناسایی شاخص های بالقوه ارزشمند هشدار سریع در خصوص بیماری های واگیر مشترک بین انسان ، دام، حیات وحش و گیاهان به منظور حفاظت از سلامت انسان ها ، شناسایی پتانسیل های کشور در این زمینه و اصول پاسخ دهی فوری از اهداف این همایش است.

نظام مراقبت هشدار سریع بهداشتی یکپارچه انسان، دام و گیاه با هدف حفاظت از سلامت انسان، نظام پاسخ دهی فوری بهداشتی یکپارچه انسان ، دام و گیاه و وظائف و نقش وزارتخانه و سازمان ها و صاحب نظران مرتبط در توسعه نظام مراقبت هشدار و پاسخ دهی سریع بهداشتی ادغام یافته از محورهای این همایش است.

اولین همایش نظام مراقبت بهداشتی یکپارچه انسان، دام و گیاه امروز ( 14 تیرماه) با حضور صاحب نظران داخلی و خارجی و مسئولان در سالن همایش انستیتو پاستور ایران برگزار شده است.
برچسب ها: خونریزی ، سلامت ، تب
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: