کد خبر: ۱۵۷۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۱۳ تير ۱۳۹۶ - 2017July 04
شفاآنلاین: رییس سازمان پزشکی قانونی کشورگفت: سال گذشته ،هفت هزار و ٢١٤ پرونده قصور پزشکی بررسی شد که در مقایسه با سال ٩٤ شاهد رشد حدود ٢٧.٢ درصدی دراین زمینه بودیم.
به گزارش شفاآنلاین ، دکترسید احمد شجاعی روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران ضمن بیان این خبر افزود:چهار هزار و ٨٨ پرونده از این تعداد یعنی ٥٨ درصد تبرئه و بقیه محکوم شدند.
وی، جراحی زنان و زایمان را با ١١٥٧ مورد در صدر پرونده های قصور پزشکی دانست و گفت: از این تعداد ٧٠٤ مورد تبرئه و ٤٥٣ مورد حکم محکومیت صادر شده است.
به گفته وی، جراحی عمومی با ٩٧٦ پرونده قصور پزشکی با ٥٤.٧ درصد رشد در مقایسه با سال ٩٤ در جایگاه بعد از جراحی زنان و زایمان قرار دارد که ٥٠٠ پرونده تبرئه و ٤٧٦ پرونده محکوم شده است.
وی اضافه کرد: ٧٣١ پرونده قصور پزشکی در بخش جراحی ارتوپدی با ٤٨٩ پرونده تبرئه و ٢٤٢ پرونده محکومیت با رشد ٢١ درصدی نسبت به سال ٩٤، ٦٨٦ مورد قصور پزشکی در بخش دندانپزشکی با ٢٥٤ مورد تبرئه و ٤٣٢ مورد محکومیت و با رشد ٢٦.٦ درصدی نسبت به سال ٩٤ و ٥٢٢ پرونده قصور در بخش پزشک عمومی با ٢٤٠ مورد تبرئه و ٢٨٢ مورد محکومیت و با رشد ٤٢.٦ درصدی در رتبه های بعد از قصور در جراحی زنان و زایمان و جراحی عمومی قرار دارد.
رییس سازمان پزشکی قانونی کشور ، معاینات تعداد مراجعان در سال ٩٥ را یک میلیون و ٥٩٤ هزار و ٨٨٨ با رشد ١.٧ درصدی نسبت به سال ٩٤ قرائت کرد و گفت: مهمترین قسمت های معاینات بالینی، نزاع با ٥٤٧ هزار و ٢٨ نفر و کاهش سه درصدی و مصدومان تصادف ٣٣٣ هزار و ٧١ نفر با رشد ٦.٤ درصدی تشکیل می دهد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
0
0
سلام دکتر خسته نباشید ببخشید یه سوال داشتم نامزد من دیشب و امروز ‌با ادرار کوچک لکه های سفت قهوه ای رنگ همراه با کمی خون مشاهده کرده در حالی که هنوز چند روز تا دوره قائدگی باقی مانده خیلی ترسیده میخواستم بپرسم مشکلش چیه؟ یعنی ممکنه باردار باشه؟
مدیر پایگاه
دکتر شهره بهروزی متخصص زنان و درمان ناباروری

ممکن است ایشان دچار عفونت ادراری شده باشندآزمایش ادرار انجام شود



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: