کد خبر: ۱۵۷۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۶ - 2017July 05
در این باره محققان به تازگی دریافتند که طلاق در شرایط خشونت مانند جراحتی ماندگار بر جسم کودک است که زمینه ابتلا به بیماری‌ها را تسریع می‌کند.
شفا آنلاین:شکی نیست که کودکان از جدایی والدین بسیار رنج می‌برند و حتی امروزه ثابت شده که از لحاظ جسمی نیز آسیب می‌بینند.

به گزارش شفا آنلاین:در این باره محققان به تازگی دریافتند که طلاق در شرایط خشونت مانند جراحتی ماندگار بر جسم کودک است که زمینه ابتلا به بیماری‌ها را تسریع می‌کند. آن‌ها در این باره از 200 نفر خواستند تا در شرایط قرنطینه در معرض تماس با ویروس سرماخوردگی باشند. پس از 5 روز، آن‌ها تایید کردند احتمال ابتلا به بیماری در مورد افرادی که والدین آنها طی جرو بحث‌های مکرر و خشونت از هم جدا شده‌اند سه برابر بیشتر از آنهایی است که والدین به رغم جدایی شرایط بهتری داشته و روابط مناسبی با هم دارند. این تحقیق جدید مطالعات پیشین راجع به اینکه هر چه طلاق در سنین پایین‌تر کودک روی دهد، خطر ابتلا به بیماری‌ها در او بیشتر می‌شود را بار دیگر ثابت می‌کند. تجربه استرس از نخستین سال‌های زندگی بر سلامت فیزولوژیک و فرایندهای التهابی تاثیر دارد و خطر بروز ناراحتی‌های جسمانی و پیشرفت بیماری‌های مزمن را افزایش می‌دهد. به عقیده محققان، چنین صدماتی در دوران کودکی ممکن است 20 تا 40 سال بعد او را در معرض بیماری‌های گوناگون قرار دهد.سپید

www.PassportSanté.fr
برچسب ها: سلامت جسمی ، طلاق ، کودک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: