کد خبر: ۱۵۷۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۱۲ تير ۱۳۹۶ - 2017July 03
داروی سپتی مب اولین داروی گیاهی تقویت کننده سیستم ایمنی در ایران بوده که توسط شرکت رُز فارمد تهیه شده است

شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص بیماری‌های عفونی، با انجام کارآزمایی‌های بالینی و با تلاش‌های گروه تحقیقاتی‌اش، تاثیر کاهش میزان مرگ و میر و بهبود عاقبت بیماران بستری با تشخیص عفونت منتشر خونی شدید به کمک داروی «سپتی مب» را به اثبات رساند و با ارائه نتیجه تحقیقات، این دارو تحت تعهدات بیمه‌ای قرار گرفت.

به گزارش شفا آنلاین، عالیه پوردست، متخصص بیماری‌های عفونی درباره طرح ویژه‌ای بر روی آنتی بیوتیک‌ها که توسط یک گروه تحقیقاتی بر روی آن انجام شده، اظهار داشت: طرحی با عنوان بررسی اثر بخشی داروی «سپتی مب» در بیماران بستری در بیمارستان امام خمینی تهران با تشخیص «سپسیس شدید» در طی سال های 1394-1392 ( کارازمایی بالینی تصادفی ) انجام شد.

وی با بیان اینکه داروی سپتی مب اولین داروی گیاهی تقویت کننده سیستم ایمنی در ایران بوده که توسط شرکت رُز فارمد تهیه شده، افزود: در فاز سه این طرح، کارآزمایی بالینی بر روی انسان جهت تنظیم سیستم ایمنی(Safety system) توسط داروی گیاهی با نام سپتی مب در زمان عفونت شدید منتشر خونی در بیماران بستری در بیمارستان امام خمینی تهران انجام شد.

پوردست، با اشاره به راهنمایی‌های اساتید محترم در این طرح، پرفسور محرز و دکتر حشمت که از هرگونه کمکی دریغ نکردند، گفت: فاز یک و دو کارآزمایی بالینی این طرح روی مدل موش جهت تعیین حداکثر دوز مصرفی دارو که بدون عارضه باشد انجام شده و من بر روی فاز سه کارآزمایی بالینی که در اصل بررسی اثربخشی دارو در کاهش مورتالیتی و موربیدتی بیماران مبتل به سپسیس شدید بستری شده در بیمارستان امام خمینی تهران و در مرکز تحقیقات ایدز(AIDS) در ایران با ریاست پرفسور محرز بوده را انجام داده‌ام.

این متخصص بیماری‌های عفونی، ادامه داد: این طرح در مجله Caspian journal of internal medicin (با کلید واژه: septimeb , sever sepsis ) چاپ شده و نشان می‌دهد تاثیر کاهش میزان مرگ و میر و بهبود عاقبت بیماران بستری با تشخیص عفونت(Infection) منتشر خونی شدید به اثبات رسیده که این امر باعث شد هم اکنون این دارو در تعهدات بیمه قرار بگیرد و منحصرا باعث کمک چشمگیری به بیماران شود.

این عضو بسیج جامعه پزشکی در پایان خاطرنشان کرد: ترکیبات این دارو کاملاً گیاهی و تهیه شده از سه گیاه از شمال ایران با ترکیب سلنیم تقویت شده در میدان مغناطیسی است.

برچسب ها: سیستم ایمنی ، ایدز ، عفونت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: