کد خبر: ۱۵۷۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۱۳ تير ۱۳۹۶ - 2017July 04
شیرخوارانی که متناسب با سنشان رشد و نمو طبیعی ندارند معمولا مهارت‌های حرکتی، ذهنی و عاطفی آنها مثل صحبت کردن،‌ دستشویی رفتن و روابط اجتماعی در مقایسه با سایر شیرخواران با تاخیر کسب می‌کنند.
شفا آنلاین:یک متخصص کودک گفت: «ابتلا به عفونت، وزن پایین موقع تولد و تولد پیش از موعد، عادت‌های بد غذایی و... از عوامل موثر در بروز اختلال رشدی شیرخواران به شمار می‌رود.»

به گزارش شفا آنلاین:دکتر آتوسا فولادگر، متخصص اطفال  گفت: «اگر کودکی رشد و نمو طبیعی نداشته باشد، دچار اختلال در رشد <Impaired growth>هست. معمولا پس از تولد شیرخوار طی معاینات که از بدو تولد آغاز می‌شود و در ابتدا برای یکی دو هفته ادامه دارد و بعد این معاینات به صورت ماهانه یا دو ماهانه تا شش ماهگی شیرخوار انجام می‌شود، رشد و تکامل طبیعی شیرخوار بررسی و قد و وزن و دور سر کودک اندازه‌گیری می‌شود. در صورتی که وزن قد و دور سر متناسب با سن او نباشد، دچار اختلال رشدی است.»

وی ادامه داد: «شیرخوارانی که متناسب با سنشان رشد و نمو طبیعی ندارند معمولا مهارت‌های حرکتی، ذهنی و عاطفی آنها مثل صحبت کردن،‌ دستشویی رفتن و روابط اجتماعی در مقایسه با سایر شیرخواران با تاخیر کسب می‌کنند.»

دکتر فولادگر درنهایت تاکید کرد: «والدین باید توجه داشته باشند که با معاینات منظم و به موقع و ارائه برنامه غذایی مناسب برای تامین نیازهای رشدی شیرخوار و... می‌توان از بروز این عارضه پیشگیری کرد.»سلامانه

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: