کد خبر: ۱۵۷۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۱۱ تير ۱۳۹۶ - 2017July 02
نوزدهمین اعزام تیم جراحان پلاستیک داوطلب خدمت در مناطق محروم به شهر کرمانشاه صورت پذیرفت
شفا آنلاین>سلامت>بزرگترین شهر کردنشین ایران میزبان تیم جراحان پلاستیک داوطلب خدمت در مناطق محروم شده است که تاکنون و در طول سه روز از کودک سه ماهه تا پیرمرد ۵۵ ساله، تحت ویزیت تخصصی و جراحی شکاف لب، کام و سر و صورت قرار گرفتند.

به گزارش شفا آنلاین،نوزدهمین اعزام تیم جراحان پلاستیک داوطلب خدمت در مناطق محروم به شهر کرمانشاه صورت پذیرفت. در این راستا پیچیده‌ترین جراحی‌های پلاستیک در مناطق محروم به سرپرستی دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی - عضو ایرانی آکادمی جراحان پلاستیک اروپا و تیم فوق تخصصی‌اش با اتکاء به روحیه بسیجی و به صورت رایگان انجام می‌شود.

در این رابطه کلانتر هرمزی - مسئول تیم جراحان پلاستیک داوطلب خدمت در مناطق محروم در تشریح اقدامات صورت پذیرفته به تسنیم عنوان کرد: در مدت سه روز با همت این تیم جراحی پلاستیک بالغ بر 500 ویزیت تخصصی انجام شد که 90 جراحی در زمینه ناهنجاری‌های شکاف لب، کام و سر و صورت انجام شده است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه در بین آمار بیماران خدمت گرفته از کودک سه ماهه تا پیرمرد 55 ساله داشتیم که در بیمارستان امام کرمانشاه اقدامات ویزیت و جراحی آنان انجام شده است، ادامه داد: تیم 22 نفره جراحان پلاستیک داوطلب خدمت در مناطق محروم، تا روز چهارشنبه 14 تیر در کرمانشاه مستقر و به ویزیت تخصصی و جراحی ادامه می‌دهند.

رئیس سابق بیمارستان فوق‌تخصصی جراحی پلاستیک 15 خرداد با بیان اینکه تمام وسائل جراحی و هزینه‌های ایاب و ذهاب این تیم به صورت شخصی پرداخت می‌شود، درباره چگونگی حمایت‌ها از تیم جراحان پلاستیک داوطلب خدمت در مناطق محروم عنوان کرد: این تیم هرگز کمک مالی نگرفته و نمی‌گیرد و متکی به هیچ سازمان و یا بنیادی نیست ولی اگر در آینده نهادی آمادگی همکاری داشته باشند بیشترین نیازی که در این گونه اعزام‌ها خواهیم داشت، تجهیزات پزشکی از جمله نخ و سوزن جراحی، دستکش‌های مخصوص و همچنین چسب و پانسمان‌ مخصوص است ولی به هیچ عنوان مشارکت و یا کمک مالی دریافت نمی‌کنیم.

دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی - فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو آکادمی جراحان پلاستیک اروپا است که تاکنون بیش از صدها جراحی جمجمه جدا از جراحی‌های سر و صورت انجام داده است و به عنوان معدود جراحان پلاستیک متبحر در خاورمیانه در زمینه جراحی جمجمه اطفال شناخته می‌شود، کلانتر هرمزی از دوران دفاع مقدس و حضور رهبر معظم انقلاب و شهید دکتر مصطفی چمران خاطرات قابل توجه ای دارد، بطوریکه به گفته خود، از شلیک نخستین تا آخرین گلوله در جبهه‌ها حضور داشته است و به زعم اطلاعات بین المللی پزشکی، در حوزه علوم و دانش نیز از جمله نخبگان پزشکی ایران و دنیا به حساب می‌آیند.

برچسب ها: پلاستیک ، سلامت ، جراحان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: