کد خبر: ۱۵۷۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۱۲ تير ۱۳۹۶ - 2017July 03
مصرف گوجه فرنگی تأثیری در جلوگیری از بزرگ شدن پروستات ندارد، چرا که پروستات در تمام مردان بدون استثنا از سن ۵۰ سالگی به بعد بزرگ می‌شود.
شفا آنلاین:رییس انجمن اورولوژی کشور گفت: پروستات بدون استثنا در تمام مردان بزرگ می‌شود و مصرف گوجه فرنگی تأثیری در جلوگیری از این روند ندارد.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر عباس بصیری اظهار داشت: مصرف گوجه فرنگی تأثیری در جلوگیری از بزرگ شدن پروستات ندارد، چرا که پروستات در تمام مردان بدون استثنا از سن ۵۰ سالگی به بعد بزرگ می‌شود.

وی افزود: اما جهت بزرگ شدن پروستات مهم است؛ گاهی اوقات پروستات به بیرون و به اطراف رشد می‌کند و مجرای ادرار را تحت فشار قرار نمی‌دهد و در این صورت نیازی به مداخله پزشکی وجود ندارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: از هر ۵ نفر یک فرد دچار علائم ناشی از بزرگی پروستات می‌شود، یعنی در این صورت پروستات در حال رشد کردن به سمت مجرا است و به دلیل این که مجرا از وسط پروستات عبور می‌کند نیز مجرا را می‌بندد. پس در این افراد نیاز به مداخله پزشکی وجود دارد.

این اورولوژیست تأکید کرد: در صورت ایجاد علائم ناشی از بزرگی پروستات باید از عدم وجود سرطان پروستات اطمینان حاصل شود که این امر با انجام یک آزمایش خون و اندازه گیری "پی اس آی" یا بررسی پروستات از راه مقعد مشخص خواهد شد. در صورتی که مشخص شد پروستات سرطانی نیست، درمان در درجه اول دارویی است و در صورت عدم پاسخ دهی درمان دارویی از جراحی استفاده خواهد شد.

رییس مرکز تحقیقات بیماری‌های کلیه و مجاری ادرار توصیه کرد: افراد دارای سابقه سرطان پروستات در اقوام درجه یک از سن ۴۰سالگی تست سرطان پروستات را انجام دهند تا در صورت وجود سرطان در مراحل اولیه کشف و روند درمانی آغاز شود. خبرگزاری سلامت

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: