کد خبر: ۱۵۷۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۱۲ تير ۱۳۹۶ - 2017July 03
بيمار با سابقه احتمالى مشکل تيروييد ،دچار طيفى از شکايات مى شود که مى تواند بسيار خفيف باشد ويا شديد بوده و ديد بيمار را به خطر بيندازد. شکايات بيمار شامل سوزش ، خارش، اشکريزش، درد چشم و احساس دوبينى مى تواند باشد .
شفا آنلاین:بيمار با سابقه احتمالى مشکل تيروييد <Thyroid problem>،دچار طيفى از شکايات مى شود که مى تواند بسيار خفيف باشد ويا شديد بوده و ديد بيمار را به خطر بيندازد. شکايات بيمار شامل سوزش ، خارش، اشکريزش، درد چشم و احساس دوبينى مى تواند باشد .

به گزارش شفا آنلاین:علائم حين معاينه شامل باز شدگى پلکها ( رتراکشن ) و حالت خيرگى ، بيرون زدگى چشمها ، محدوديت حرکات چشم و کاهش ديد به علت فشار به عصب بينايي مى باشد.بيمارى مى تواند از نظر التهابى فعال يا غير فعال باشد، يعنى علاوه بر علائم فوق در حالت فعال بيمارى، قرمزى و تورم ملتحمه و پلکها نيز بارز است.به دليل باز ماندن پلکها تبخير اشک ،زياد مى شود و سطح کره چشم خشک مى شود که همين مورد باعث زخم قرنيه، سوراخ شدن چشم و نابينايي مى گردد.

چه کسانى بيشتر درمعرض درگيرى چشمى هستند ؟
همانطور که ذکر شد درگيرى چشمى در افرادى که دچار پرکارى تيروييد هستند شايعتر است.سن بروز بيمارى دهه چهارم تا ششم است و در خانمها به مراتب شايعتر از اقايان مى باشد ولى در اقايان بيمارى شديدتر خواهد بود.از عوامل محيطى ،دخانيات ،باعث شروع و تشديد بيمارى و عدم پاسخ به درمان مى شود و حتما بايد کنار گذاشته شود . ضمنا در افرادى که به طور همزمان ديابت دارند بيمارى شديدتر مى باشد.

اقدامات لازم جهت درمان :
درمان بيمارى ،کارى گروهى است و توسط متخصص چشم، متخصص غدد و گاها راديوتراپيست انجام مى شود.يک ارزيابى کامل چشمى از نظر ديد بيمار ، وضعيت پلکها ،سرعصب و قرنيه، فشار چشم و ميدان بينايي ضرورى است. همزمان لازم است وضعيت تيروييد بيمار توسط متخصص غدد به حالت نرمال برگردانده شود.

پزشک آنلاین

دکتر اکرم صالحی [ طب سنتی ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: