کد خبر: ۱۵۷۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۴ - ۰۹ تير ۱۳۹۶ - 2017June 30
عضو جامعه جراحان ایران درگفتگو باشفاآنلاین خبرداد:
شفاآنلاین:عضوجامعه جراحان ایران گفت: اگر نظام پزشکی بر مبنای رسالت خود و اهداف والای تعریف شده اش عمل می کرد وتصمیم گیری درباره این سازمان صنفی با دخالت از بیرون وبرخی فشارهای سیاسی واجتماعی، همراه نبود به طور قطع حالا می توانستیم ازعملکردش به خوبی ارزیابی داشته باشیم .

دکترعلی سیفی درگفتگو با شفاآنلاین ضمن بیان این مطلب گفت: متاسفانه در حال حاضر قوانین درهم،ضعیف ودست وپاگیر در سازمان نظام پزشکی حاکم است که به همین خاطر عملکردش چندان قابل دفاع نیست. البته اعضای کنونی تمام تلاش خود را کرده اند و ما هم بر اساس همین تلاش های همکاران مان در این مجموعه می توانیم بگوییم عملکرد چهارساله نظام پزشکی به طور نسبی بد نبود.

عضو جامعه جراحان ایران تصریح کرد: نظام پزشکی، یک نظام صنفی است که سه ضلع دارد؛ ضلع نخست پزشکان هستند، ضلع دوم بیماران و ضلع سوم هم دولت است. اگر اعمال نظر از هر سه ضلع به صورت مساوی باشد، اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد اما شاهد آن هستیم که ضلع سوم یعنی دولت اعمال نظری بیشتری دارد و همین امر باعث شده تا حقوق بیماران و پزشکان کمتر در نظر گرفته شود.

دکتر سیفی در خصوص کاندیداهای دوره جدید نظام پزشکی و مساله رد و تایید صلاحیت ها نیز گفت: اعضای ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات باید به چوب خط هریک از پزشکان کاندیدا توجه کنند. تخصص وتوان علمی، تجربه و دانش هر کاندیدا باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد. در غیر اینصورت افراد منتخب نمی توانند وظایف شان را به درستی انجام دهند. ضمن آنکه انتقادی هم به این ستاد وارد است که در زمینه اطلاع رسانی ضعیف عمل می کنند و بسیاری از پزشکان از زمان نامنویسی و احراز شرایط کاندیداتوری هم آگاهی ندارند. به هرحال نظام پزشکی یک ارگان صنفی است و باید همه برنامه هایش را به طور درست و دقیق برای اعضایش اطلاع رسانی کند.

این جراح عمومی اظهارداشت:بی تردید ازکاندیداهایی که چند شغله هستند و یا پست های دولتی دارند انتظارمی رود درصورتیکه فرصت کافی ویا شهامت دفاع ازحقوق جامعه پزشکی و مردم را در مواقع ضروری ندارند نیزدرخواست می کنیم ازورود به عرصه رقابت و انتخابات کناره گیری کنند.چراکه همواره نظام پزشکی ازوجود این افراد ضربه های مهلک خورده است.

وی در پایان با اشاره به اهمیت حضورپرشورجامعه پزشکی در انتخابات پیش رو تاکید کرد: اهمیت حضور پزشکان بسیار بالاست. چراکه بعد از دوره مشروطیت، نظام پزشکی نخستین مجموعه صنفی بود که شکل گرفت و تا کنون هم فعالیت می کند. این صنف الگوی سایر صنوف است و ما باید با حمایت از صنف مان ازآن به خوبی حمایت کنیم تا افراد کاردان ودارای سوابق روشن مدیریتی وکاربلد درهرم مدیریت این سازمان حضورداشته باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: