کد خبر: ۱۵۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۴ تير ۱۳۹۶ - 2017June 25
عباراتی مانند پزشک پوست و پزشک زیبایی صفحات اینترنتی را رنگین کرده و در فضای مجازی فردی را به دروغ و به صورت گمراه کننده ای متخصص پوست معرفی می‌کنند
شفا آنلاین>سلامت>عضو انجمن متخصصین پوست ایران گفت: عباراتی مانند پزشک پوست، زیبایی و غیره صفحات اینترنتی را رنگین کرده، در حالی که عده ای به دروغ و با تبلیغات گمراه کننده خود را متخصص پوست و مو معرفی می کنند.

به گزارش شفا آنلاین،همایون مژدهی آذر عضو انجمن متخصصین پوست ایران با گلایه از بی توجهی به درخواست مکرر انجمن متخصصین پوست و موی ایران از سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت جهت راهنمایی افراد مراجعه کننده به پزشک اظهار کرد: عباراتی مانند پزشک پوست و پزشک زیبایی صفحات اینترنتی را رنگین کرده و در فضای مجازی فردی را به دروغ و به صورت گمراه کننده ای متخصص پوست معرفی می‌کنند.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که به ویژه در سالهای اخیر رشته تخصصی پوست و مو را درگیر ساخته؛ دخالت افراد غیر متخصص پوست، به ویژه پزشکان عمومی و نیز پزشکانی است که تخصص های دیگری بجز رشته پوست و مو دارند.

وی با بیان اینکه برای بسیاری از افراد بارها پیش آمده که پس از ماهها و حتی سالها مراجعه به یک پزشک تازه متوجه شده اند که وی متخصص پوست و مو نیست، ادامه داد: در واقع اکثر بیماران بعد از فهمیدن این امر احساس می کنند که به آنها دروغ گفته شده و سرشان کلاه گذاشته اند.

به گفته مژدهی آذر یکی از روش‌هایی که اخیرا یرای جلب بیماران رایج شده، استفاده از عناوینی مانند دکتر زیبایی، دکتر پوست و غیره است در حالی که عبارت "متخصص پوست و مو" وجود ندارد و این یعنی در این مرکز فردی که تخصص پوست و مو داشته باشد حضور ندارد.

این متخصص پوست و مو تاکید کرد: افراد در برخورد با این گونه تبلیغات ابتدا باید تحقیق کنند تا بدانند پزشکی که در آن مرکز و یا مطب مشغول به کار است واقعا تخصص پوست و مو دارد، زیرا گاهی دراین تبلیغات اصلا به تخصص فرد پزشک اشاره ای نمی شود.

وی عنوان کرد: در واقع به طور غیرمستقیم به بیماران این گونه القا می کنند که پزشک مورد نظر متخصص پوست است در حالی که تخصصی غیر از پوست و مو دارد و یا اصلا پزشک نیست.

عضو انجمن متخصصین پوست ایران با گلایه از اینکه یکی از گرفتاری های متخصصین پوست و مو این است که هر کسی با هر سطح از تحصیلات و هر تخصصی در مورد مسائل تخصصی پوست و مو اظهار نظر می کند، یادآور شد: واقعیت این است که دامنه رشته تخصصی پوست و مو بسیار گسترده است و با صلاحیت ترین فرد برای گشودن گره از مشکلات پوست و مو، همچنین توضیح در باب نکات و تازه های پوست و مو و بهداشت و زیبایی آن متخصصان پوست هستند.

برچسب ها: پوست ، پزشک ، فضای مجازی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: