کد خبر: ۱۵۶۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۴ تير ۱۳۹۶ - 2017June 25
اجرا و توسعه برنامه ارزیابی خارجی کیفیت برای آزمایشگاه های بهداشتی کشورهای منطقه از جمله فعالیت های آزمایشگاه مرجع سلامت است.
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سلامت وزارت بهداشت، از عضویت آزمایشگاه مرجع سلامت در بین مراکز همکار سازمان جهانی بهداشت خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر سیامک سمیعی در تشریح فعالیت های آزمایشگاه مرجع سلامت تحت عنوان مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت، گفت: اجرا و توسعه برنامه ارزیابی خارجی کیفیت برای آزمایشگاه های بهداشتی کشورهای منطقه از جمله فعالیت های آزمایشگاه مرجع سلامت است.

وی افزود: ارائه آموزش های علمی و تخصصی در ارتباط با استانداردهای آزمایشگاهی و الزامات نظام مدیریت کیفیت در آزمایشگاه پزشکی(medical lab) و مهارت آزمایی هدف دیگری است کهدر آزمایشگاههای مرجع سلامت دنبال می شود.

سمیعی، پشتیبانی از کشورهای متقاضی منطقه از طریق کمک به تدوین استانداردهای منطقه ای مطابق با دستورالعمل ها و راهنماهای سازمان جهانی بهداشت را فعالیت دیگر این همکاری ها عنوان کرد و گفت: به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه با کشورهای منطقه برای کسب اطمینان از کیفیت کیت ها و تجهیزات آزمایشگاه پزشکی قبل و بعد از ورود به بازار مصرف اهمیت زیادی دارد که از برکات روابط بین المللی محسوب می شود.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سلامت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: استمرار اقدامات ملی در حوزه الزامات ایمنی زیستی و مدیریت بیوریسک در راستای مقررات بین المللی بهداشت و عضویت فعال در شبکه های آزمایشگاهی منطقه ای و بین المللی با هدف ترویج کیفیت خدمات آزمایشگاهی و ارتقای بهداشت جهانی نیز در راستای همین تعامل حاصل می شود.

وی متذکر شد: برجسته کردن اهمیت بیماری های غیرواگیر در برنامه های کشوری با تاکید بر دیابت و برنامه های کنترل سرطان هدفی است که با تداوم تلاش ها و تجارب بین المللی موفقیت بیشتری کسب خواهد کرد.

سمیعی در پایان افزود: آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت(Ministry of Health) که بالاترین نهاد سیاستگذار در نظام آزمایشگاه های پزشکی کشور است، تنها مرکز همکار آزمایشگاهی سازمان جهانی بهداشت در منطقه خاورمیانه شرقی است و همکاری های آن با مسئولان آزمایشگاهی سازمان جهانی بهداشت در تدوین راهنمای استقرار گام به گام نظام مدیریت کیفیت و تهیه چهارچوب راهبردی برای تقویت خدمات آزمایشگاه های سلامت موثر بوده است.

برچسب ها: سلامت ، بهداشت ، وزارت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: