کد خبر: ۱۵۶۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۶ - 2017June 26
بر اساس طبقه بندی فیتزپاتریک رنگ پوست انسان ها در شش گروه دسته بندی می شود
شفا آنلاین:بر اساس طبقه بندی فیتزپاتریک رنگ پوست انسان ها در شش گروه دسته بندی می شود.البته طیف رنگ پوست بسیار وسیع است اما در این طبقه بندی فاکتورهایی از نظر میزان واکنش به نور و سوختگی در مواجهه با نور و همچنین رنگ مو و چشم که ارتباط تنگاتنگی با سایر فاکتورهای پوستی دارد در نظر گرفته شده اند.

تیپ یک :
نژاد سلتیک هستند.پوست رنگ پریده ، موهای قرمز و چشمان آبی دارند. این افراد درمواجهه با آفتاب سریعا" می سوزند و هرگز برنزه نمی شوند. کک و مک زیادی دارند و در ریسک سرطان پوست هستند.

تیپ دو :
پوست سفید ، موهای بور و چشمان آبی ، سبز یا عسلی دارند. در مواجهه با آفتاب به زحمت برنزه می شوند اما شانس سوختگی زیادی دارند. پوست پر از کک و مک است و ریسک سرطان پوست دارند.

تیپ سه :
پوست روشن دارند و موها و رنگ چشم متنوعی دارند. درمواجهه با آفتاب می توانند برنزه شوند. در صورت عدم مراقبت از پوست احتمال سرطان پوست دارند.

تیپ چهار :
رنگ پوست سبزه ی روشن دارند. موهای قهوه ای و چشمان قهوه ای یا فندقی یا سبز دارند.به خوبی برنزه می شوند و به ندرت می سوزند.

تیپ پنج :
رنگ پوست سبزه ی تیره دارند. موهای تیره و چشمان قهوه ای دارند. به راحتی برنزه می شوند و هرگز نمی سوزند.

تیپ شش :
رنگ پوست از قهوه ای تا سیاه دارند. موهای سیاه و چشمان قهوه ای تیره دارند. هرگز نمی سوزند.

تیپ پوست اکثر اروپاییان از نوع دو و سه است .تیپ پوست ایرانی اکثرا" تیپ چهار است و درصدی از مردم تیپ سه و کمی بیشتر تیپ پنج هستند.شما می توانید با توجه به اطلاعات فوق تیپ پوستی خود را شناسایی کرده و در انتخاب انواع کرم ها و لیزرها و درمان های پوستی بر اساس نوع پوست خود اقدام نمایید.

پزشک آنلاین

دکتر کامبیز بهشید [ پوست و مو ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: