کد خبر: ۱۵۶۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۵ - ۰۲ تير ۱۳۹۶ - 2017June 23
.ویتامین ث و اسیدهای چرب امگا 3 موجود در سماق باعث خاصیت انتی اکسیدانی این ماده ی غذایی شده و کمک به دفع رادیکالهای ازاد و سموم بدن میکند و از بروز سکته و بیماریهای قلبی و عروقی جلوگیری می کند .
سماق معجزه ی طبیعی درمان چاقی و دیابت

شفا آنلاین:برای گیاه سماق در طب سنتی و حتی طب نوین تغذیه خواص بیشماری نسبت داده شده است به طوری که این ادویه ی خوشمزه جزو پایه ی ثابت یکسری غذاها مثل چلوکباب در سفره های ایرانی است .


به گزارش شفا آنلاین:ویتامین ث و اسیدهای چرب امگا 3 موجود در سماق<Omega-3 in the Crusher> باعث خاصیت انتی اکسیدانی این ماده ی غذایی شده و کمک به دفع رادیکالهای ازاد و سموم بدن میکند و از بروز سکته و بیماریهای قلبی و عروقی جلوگیری می کند .

سماق به دلیل وجود ترکیبی به متیل نام گالیک اسید یک ضد میکروب قوی محسوب میشود و به ضدعفونی بدن کمک میکند و همچنین خاصیت ضدالتهابی قوی دارد و موجب کاهش تب و اثار التهابی میشود و همچنین از اسهال صفراوی و مزمن و اسهال خونی و خلط خونی از سینه جلوگیری میکند و خونریزی را بند می آورد.یکی از عوامل به وجود آمدن عوارض مختلف دیابت، ترکیب شدن گلوکز با پروتئین های حیاتی بدن است که منجر به تغییر عملکرد ساختار شیمیایی این پروتئین ها می شود و سماق تا ۸۱ درصد بروز این فرایند را متوقف می نماید به همین خاطر میتوان سماق را یک عامل مهم در کنترل دیابت دانست .

اگر در رژیم های کاهش وزن و لاغری هستید مصرف این ماده ی غذایی به شما میتواند کمک کند برای مثال در سالاد ها و یا ماست خود به عنوان یک چاشنی و یا طعم دهنده میتوانید از سماق استفاده کنید . البته باید دقت کنید مصرف سماق در حجمهای بالا مثلا به صورت دمنوش سماق ممکن است باعث افت قند خون شما و به دنبال آن پرخوری شما نیز بشوند بنابراین در مصرف آن باید حد اعتدال را رعایت کنید واین ماده ی ارزشمند در حد یک قاشق به عنوان چاشنی و طعم دهنده به غذای شما میتواند بهترین عملکرد را داشته باشد

پزشک آنلاین

.پروانه کاظمی [ کارشناس تغذیه ]

برچسب ها: سماق ، اسید چرب ، امگا3
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: