کد خبر: ۱۵۶۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 20
استفاده از روش کم تهاجمی تزریق دیسکوژل بطورمشخصی سبب کاهش استرس بیمار و عوارض جراحی می شود
شفا آنلاین>سلامت>متخصص جراحی مغز، اعصاب و ستون فقرات با اشاره به استفاده از روش تزریق دیسکوژل در مجتمع دارویی درمانی هلال احمر ایران گفت: استفاده از روش کم تهاجمی تزریق دیسکوژل بطورمشخصی سبب کاهش استرس بیمار و عوارض جراحی می شود.

به گزارش شفا آنلاین، دکترمجید ظهرابی درباره روش جدید درمان دیسک در مجتمع دارویی درمانی هلال احمر ایران اظهارداشت: این روش کم تهاجمی درمان دیسک به صورت سرپایی برای بیماران انجام می شود.

وی افزود: استفاده از درمان کم تهاجمی تزریق دیسکوژل برای درمان دیسک، روشی جدید بوده که در کشورهای پیشرفته انجام می شود و اخیرا مجتمع دارویی درمانی هلال احمر ایران در حال آماده سازی زیر ساخت های لازم جهت ارائه آن به هموطنان است.

این متخصص جراحی مغز، اعصاب و ستون فقرات عنوان کرد: فتق و پارگی دیسک از بیماری های شایع بوده و درصد زیادی از افراد جامعه را درگیرکرده است، فتق و آسیب دیسک بین مهره ای به سن وسال خاصی محدود نبوده و می تواند در افراد جوان و سالمند مشاهده شود.

ظهرابی با اشاره به اینکه بطور کلی درمان فتق و پارگی دیسک سه مرحله دارد، گفت: هنگامی که بیمار با علائم اولیه مراجعه می کند معمولا درمان های دارویی، استراحت، آب درمانی و فیزیوتراپی(Physiotherapy) برای او توصیه می شود و در بسیاری از موارد درمان های ساده فوق خواهند توانست بیمار را به سلامتی باز گرداند.

وی ادامه داد: اگر مشکل بیمار با روش های دارویی و طبی رفع نشد وارد بخش دوم درمان خواهیم شد که درگذشته شامل درمان های جراحی بود اما اخیرا روش های مختلفی برای رفع این مشکل به وجود آمده که شامل روش های کم تهاجمی مثل استفاده از اوزون، لیزر و تزریق دیسکوژل است.

این متخصص جراحی مغز، اعصاب و ستون فقرات(spinal cord) با بیان اینکه دیسکوژل جدیدترین روش در درمان کم تهاجمی دیسک است، گفت: امروزه استفاده از این روش در اروپا به طور فراگیر انجام شده و در ایران هم به زودی شاهد استفاده از این روش در مجتمع دارویی درمانی هلال احمر ایران خواهیم بود.

ظهرابی تأکید کرد: اثربخشی و درصد موفقیت درمان دیسک با روش تزریق دیسکوژل مشخصاً بیشتر از لیزر و اوزون بوده و نکته مهم این بوده که تاکنون هیچ عارضه ای از دیسکوژل درهیچ کدام از مراکز دنیا گزارش نشده است.

وی گفت: مزایای استفاده از روش های درمان کم تهاجمی کاهش مدت بستری بیمار، کاهش اشغال تخت های بیمارستانی، کمک به اقتصاد خانواده و جامعه، کاهش مصرف مواد دارویی و بیهوشی، کاهش استرس بیمار، کاهش عوارض جراحی مثل عفونت، آسیب به رشته های عصبی است.

ظهرابی گفت: استفاده از روش های کم تهاجمی مثل تزریق دیسکوژل سبب شده تا بیمارانی که سال ها از دردهای طاقت فرسای ناشی از فتق دیسک رنج برده ولی هنوز در مرحله ی ضرورت عمل جراحی نبوده یا به خاطرهراس شدید از اعمال جراحی یا به دلایل مختلف مثل بیماری های پیشرفته قلبی و ریوی امکان انجام عمل جراحی را نداشته بتوانند با استفاده از این روش بهبود و به زندگی عادی خود ادامه دهند.

وی اضافه کرد: امروزه درمان های کم تهاجمی مثل تزریق دیسکوژل موجب جلوگیری از ورود بسیاری از بیماران به مراحل شدیدتر فتق دیسک شده اما اگر بیمار نهایتا از درمان کم تهاجمی نتیجه نگیرد و دچار علائم فلج حرکتی یا بی اختیاری ادراری مدفوعی باشد وارد فاز سوم درمان یعنی روش جراحی خواهد شد.

این متخصص جراحی مغز، اعصاب و ستون فقرات تصریح کرد: درمان دیسک با تزریق دیسکوژل یکی از جاذبه های توریسم درمانی بوده و برخی کشورها حتی تورهای دیسکوژل درمانی – تفریحی را تعریف کرده و با این روش گردشگران را جذب می کنند.

وی ادامه داد: ما هم با توجه به ظرفیت های که درکشورمان داریم می توانیم در کشورهای منطقه در این زمینه کار کرده و با جذب توریست های درمانی – تفریحی از کشورهای مختلف همجوار و حتی غیرهمجوار ارز قابل توجهی را به کشور وارد کنیم.

این متخصص جراحی مغز، اعصاب و ستون فقرات اضافه کرد: نکته جالب توجه اینکه با روش کم تهاجمی تزریق دیسکوژل، همزمان حتی می توان ٣ تا 4 دیسک گردن یا ٢ تا ٣ دیسک کمر را درمان کرد.

وی گفت: با استفاده از این امکانات، شرایط و برنامه ریزی دقیق تر که خوشبختانه مجتمع داروئی درمانی هلال احمر تجربیات زیادی نیز در این زمینه دارد نقش پر رنگتری در درمان بیماران کشورهای همسایه ایفا کنیم.

ظهرابی بیان کرد: مجتمع درمانی و دارویی هلال احمر ایران دوره های های آموزشی را جهت آشنایی، پیشگیری و درمان مشکلات و بیماری های ستون فقرات برای عامه مردم پیش بینی کرده و درحال ثبت نام افراد علاقمند است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: