کد خبر: ۱۵۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 21
از آنجایی که ماده شیمیایی بیسفنول A با تاثیرگذاری مخرب بر هورمون‌ها به سلامت انسان آسیب می‌زند استفاده از آن در مواد پلاستیکی با محدودیت روبه‌رو می‌شود.
شفا آنلاین"  تحادیه اروپا قصد دارد استفاده از نوعی ترکیب شیمیایی موجود در پلاستیک‌ها که عملکرد هورمون‌ها را مختل می‌کند محدود سازد. مقامات اتحادیه اروپا اعلام کردند: از آنجایی که ماده شیمیایی بیسفنول A با تاثیرگذاری مخرب بر هورمون‌ها به سلامت انسان<سلامت انسان> آسیب می‌زند استفاده از آن در مواد پلاستیکی با محدودیت روبه‌رو می‌شود.      

ا


به گزارش شفا آنلاین:این ماده به طور معمول در محصولات مختلف پلاستیکی از جمله سی‌دی‌ها و بطری‌های پلاستیکی بکار می‌رود. آژانس مواد شیمیایی اروپا (ECha) در رای‌گیری انجام گرفته تاکید کرد ماده شیمیایی بیسفنول A بر غدد درون‌ریز تاثیر گذاشته و می‌تواند خطر ابتلا به سرطان، مشکل در یادگیری و ابتلا به دیابت را افزایش دهد. با تایید نقش مخرب این ماده شیمیایی بر سلامتی و بروز اختلال در غدد درون‌ریز، اتحادیه اروپا و دولت‌های ملی باید به سرعت جهت محدود کردن آسیب‌های جبران ناپذیر این ماده شیمیایی برای انسان و محیط زیست اقدام کنند. بیسفنول A یکی از مواد شیمیایی است که بهترین فروش را از آن خود کرده است. در سال ۲۰۰۶، ۳۸۰۰هزار تن از این ماده تولید شده که حدود یک سوم آن در اروپا به فروش رفته است. سپید
Reuters

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: