کد خبر: ۱۵۶۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 21
. یافته‌ها حاکی از آن است بزرگسالانی که در مناطق آلوده خصوصاً آلودگی مربوط به ترافیک زندگی می‌کنند سطوح پایین‌تری از لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) دارند. HDL اغلب به عنوان کلسترول خوب نامیده می‌شود.
شفا آنلاین: گروهی از مطالعات ارتباط بین قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی - عروقی را نشان داده‌اند.      



به گزارش شفا آنلاین:یافته‌ها حاکی از آن است بزرگسالانی که در مناطق آلوده <Contaminated areas>خصوصاً آلودگی مربوط به ترافیک زندگی می‌کنند سطوح پایین‌تری از لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) دارند. HDL اغلب به عنوان کلسترول خوب نامیده می‌شود. زیرا به حذف لیپوپروتئین با چکالی کم (LDL) یا کلسترول بد از رگ‌ها کمک می‌کند. تجمع LDL می‌تواند منجر به تصلب شرایین و سخت شدن یا تنگی عروق شود که خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

محققان دریافتند افرادی که بیش از 3 ماه در معرض ذرات معلق (ترکیبی از ذرات جامد و مایع موجود در هوا و ساطع شده از وسایل نقلیه) قرار گرفتند، در مقایسه با کسانی که در مناطق بدون آلودگی اقامت می‌کردند، HDL پایین‌تری داشتند. اگرچه هر دو گروه زنان و مردان این کاهش را تجربه کردند، این کاهش برای زنان چشمگیرتر بود.
سطوح پایین HDL ناشی از آلودگی هوا می‌تواند خطر ابتلا را به بیماری‌های قلبی - عروقی افزایش دهد اما برای درک بهتری از چگونگی تاثیر آلودگی هوا بر سلامت قلب به مطالعات بیشتری نیاز است.
منبع: Your Doctor

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: