کد خبر: ۱۵۶۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 19
درگفتگوی اختصاصی شفاآنلاین با دکتر صابری مطرح شد:
شفاآنلاین :عضو هیات علمی مرکزتحقیقات پزشکی قانونی کشور نسبت به پیوستن کاربران شبکه های مجازی به کانال ها و گروه های آموزش جنسی هشدار داد .
دکترمهدی صابری -روانپزشک- درگفت و گو با شفاآنلاین اظهارداشت : متاسفانه دربرخی از پرونده های اختلافات زناشویی دیده می شود که یکی از آنها با پیوستن به فضاهای مجازی جنسی غیرمعتبربه عنوان شریک سوم وارد ارتباطی شده اند و همین امر متلاشی شدن خانواده ها را به دنبال داشته است .


وی ادامه داد : متاسفانه صحبت کردن از موضوعات جنسی در کشور به یک تابو تبدیل شده است به همین خاطرکمتر به آن پرداخته می شود . به همین دلیل آگاهی واطلاعات عموم مردم در این زمینه ها ناقص است وهمین امر موجب کشش افراد به سمت کانال ها و گرو ه هایی در شبکه مجازی با مضمون آموزش های جنسی می شود که دروهله نخست برای افراد دارای جذابیت است .

دکترصابری افزود : افرادی که جذب این گونه موارد می شوند ازعلمی بودن ، اعتبارو عقلانی بودن این موضوعات هیچ آگاهی ای ندارند. چرا که متاسفانه در جامعه ما سطح مطالعه بسیار پایین است .بنابراین افراد با خواندن اولین موضوعات درچنین فضاهایی آن را به عنوان یک واقعیت علمی می پذیرند .

عضو هیات علمی مرکزتحقیقات پزشکی قانونی کشوریادآورشد : گرایش افراد به این نوع فضاهای مجازی همواره برای افزایش دانش و سطح علمی نیست بلکه عده ای نیز به دلیل پرکردن اوقات فراغت ، تفریح و گاه تنوع طلبی وارد چنین فضاهایی می شوند . دربرخی ازاین فضاهای مجازی آموزش های جنسی نادرست تبلیغ می شود که افرادرا به ارتباط گروهی تشویق می کنند وبه منظور افزایش دنبال کنندگان خود این رفتار نادرست را موجب تحکیم رابطه های اصلی افراد معرفی می کنند .

دکترصابری تاکید کرد : خوشبختانه با توجه به شرایط مذهبی و اخلاقی موجود در کشور بسیاری ازافراد در مواجهه با چنین رفتارهایی احساس تنفرمی کنند و سریعا از چنین فضاهای مجازی ای دوری می گزینند اما درصد کمی از افراد به دلیل ویژگی های روحی و شخصیتی متزلزل ، تنوع طلبی جنسی و با دارا بودن زمینه های انحراف جنسی فراتر از حدمعمول جذب این فضاها می شوند .

این روانپزشک یادآورشد : درچنین فضاهایی با دعوت از افراد وتماس با آنان شکل غیرقابل قبولی از روابط گروهی شکل می گیرد که پس از گذشت زمانی اندک قبح آن نیز ریخته می شود .

دکترصابری نسبت به عوارض خطرناک و مسائل روحی وجسمی چنین روابطی هشدارداد و گفت : ورود به چنین گروه هایی به تدریج موجب انزجارو بی میلی جنسی درافراد می شود به شکلی که دیگر در روابط معمول جنسی خود احساس لذت ندارند و دچارناتوانی جنسی وآسیب های روانی و از هم پاشیدگی خانواده هایشان می شوند .

عضو هیات علمی مرکزتحقیقات پزشکی قانونی کشور اضافه کرد : حتی یک بارتجربه ورود به چنین فضاهایی منجر به متلاشی شدن خانواده ها می شود .

این روانپزشک تاکید کرد : آموزش های صحیح واصولی درزمینه مسائل جنسی موجب آشنایی درست مردم با این موارد و دوری گزیدن آن ها از چنین فضاهایی می شود چرا که متاسفانه در حال روبرو شدن با سیستمی هستیم که مسائل غیراخلاقی وبدون الگوی علمی در حال خورانده شدن به مردم است و باید سیستمی مقابله ای جایگزین آن شود ، به این معنا که سایت ها ، کانال ها و گروه های مجازی با مطالب جذاب علمی و درست بتوانند مخاطبان را جذب این مسائل کنند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: