کد خبر: ۱۵۵۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 16
عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی خبر داد:
محمدعلی همتی اظهار کرد: خوشبختانه در تمامی بیمارستان‌های تامین اجتماعی دفترچه‌های بیمه عملا حذف شده و بیش از 93 درصد نسخ در مراکز درمانی تامین اجتماعی نیز به صورت الکترونیک تولید می‌شوند.

شفاآنلاین>سلامت>عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی با اشاره به حذف دفترچه‌های بیمه کاغذی در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر بیش از 93 درصد نسخ در مراکز تامین اجتماعی به صورت الکترونیک تولید می‌شوند.

به گزارش شفاآنلاین،محمدعلی همتی درباره آخرین روند حذف دفترچه‌های بیمه در مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: خوشبختانه در تمامی بیمارستان‌های تامین اجتماعی دفترچه‌های بیمه عملا حذف شده و بیش از 93 درصد نسخ در مراکز درمانی تامین اجتماعی نیز به صورت الکترونیک تولید می‌شوند.

وی افزود: هنوز بخش کوچکی باقی مانده است که آن هم به دلیل یکسری مسائل اجرایی کار است که طی یک تا دو ماه آینده مرتفع خواهد شد.

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه عملا تمامی 82 بیمارستان و 365 مرکز درمان سرپایی تامین اجتماعی نسخه الکترونیک  تولید می‌کنند عنوان کرد: برای حذف دفترچه تامین اجتماعی هنگام مراجعه به مراکز درمان(Treatment Centers) غیرملکی طرف قرارداد نیز،  طرح پایلوتی را در استان یزد کلید زدیم و کار با همکاری برخی متخصصان شروع شده است. در حال توسعه طرح پایلوت هستیم و تصور می‌کنم اگر کار خوب پیش برود این برنامه در یک افق دوساله در کل کشور قابل تعمیم باشد. البته نیازمند همکاری وزارت بهداشت و نظام پزشکی هستیم و تا کنون جلسات  مختلفی هم در این زمینه برگزار کرده‌ایم و امیدواریم به نتیجه برسد.

همتی در پاسخ به اینکه آیا در استان‌ تهران عملیات حذف دفترچه‌های بیمه با تاخیر  پیش می رود؟ عنوان کرد: استان تهران هم این برنامه را همانند سایر استان ها از دو سال گذشته در دستور کار قرار داد و  فاز نهایی حذف دفترچه‌ها در هر کدام از مراکز تامین اجتماعی از بهمن ماه سال گذشته شروع  اما  میزان تولید نسخه الکترونیک در برخی مراکز که کار را دیر شروع کردند پایین بود.  پروسه‌های مربوط  در این مراکز هم در حال انجام است و در تیرماه تکمیل خواهد شد.

به گفته عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی اکنون در تمامی مراکز درمانی مردم می‌توانند بدون استفاده از دفترچه و با کدملی، خدمات دریافت کنند. البته در مواردی نیاز است فردی داروهای خود را از داروخانه خارج از بیمارستان‌های تامین اجتماعی دریافت کند، ما تاکید کردیم دفترچه همچنان همراه بیماران باشد تا در صورت نیاز  برای این افراد نسخه در دفترچه‌شان نوشته شود.

وی افزود: حذف دفترچه‌ها مزیت‌های خوبی دارد به عنوان مثال کنترل استحقاق درمان به صورت قطعی انجام می‌شود. قبلا شاهد بودیم دفترچه‌هایی تا سه سال اعتبار زده می‌شد اما فرد بیمه‌اش قطع شده بود. اکنون دیگر بیمه شده باید به صورت حضوری مراجعه کند و کد ملی‌اش را ارائه دهد و نمی‌تواند حتی با دفترچه فرد دیگری مراجعه کند. همچنین نسخه‌نویسی الکترونیک تداخلات دارویی را شناسایی می‌کند. در واقع حذف دفترچه‌های بیمه گام مهمی در جهت ارتقای کیفیت خدمات و کنترل مصارف است.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: