کد خبر: ۱۵۵۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 15
سمعک‌ها به دلیل استفاده جوانان از موسیقی با صدای بلند و کری زودرس متاسفانه در آینده‌ای نزدیک جز لوازم پزشکی مورد نیاز مردم کشور محسوب می‌شود از این رو باید تحولی اساسی در ارائه آن صورت بگیرد و تجدید نظری جدی در خصوص قیمتش اتخاذ شود
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیات مدیره انجمن گوش حلق و بینی گفت: بیمه سمعک‌های وارداتی و هوشمند را تحت پوشش قرار نمی‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین،ابراهیم رزم‌پا عضو هیات مدیره انجمن گوش حلق و بینی با اشاره به تعرفه‌های سمعک اظهار کرد: امروزه بیش از ده نوع سمعک در کشور وجود دارد که قیمت آن با توجه به مدل و کارایی متفاوت است.

عضو هیات مدیره انجمن گوش حلق و بینی گفت: سمعک‌ها به دلیل استفاده جوانان از موسیقی با صدای بلند و کری زودرس متاسفانه در آینده‌ای نزدیک جز لوازم پزشکی مورد نیاز مردم کشور محسوب می‌شود از این رو باید تحولی اساسی در ارائه آن صورت بگیرد و تجدید نظری جدی در خصوص قیمتش اتخاذ شود.

رزم‌پا ادامه داد: سمعک‌های ساخت داخل از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند، ولی باید سعی بیشتری در زمینه تولید این قطعه پزشکی صورت بگیرد تا همگام با نوع خارجی‌اش بازار‌های داخلی و منطقه را کسب کند.

وی عنوان کرد: سمعک‌های(hearing aids) وارداتی و خارجی مثل نوع هوشمند و دیجیتالی آن از قیمت بالایی برخوردار است و متاسفانه بیمه‌ها این نوع از سمعک‌ها را تحت پوشش خود قرار نمی‌دهند.

رزم‌پا تاکید کرد: تعرفه بالای سمعک‌های خارجی بسیاری از استفاده کنندگان را دچار مشکل کرده است و بیمه‌ها زیر بار قیمت بالای سمعک‌های دیجیتالی و هوشمند نمی‌شوند.

عضو هیات مدیره انجمن گوش حلق و بینی یادآور شد: بعضی از سمعک‌های خارجی بوسیله سازمان بهزیستی(Welfare) خریداری و به طور رایگان در اختیار افراد تحت نظر خود می‌دهد.
برچسب ها: سمعک ، بیمه ، بهزیستی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: