کد خبر: ۱۵۵۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 15
مشکل پره اکلامپسی، اختلالی همراه با فشارخون بالا و پروتئین در ادرار یک زن باردار است. این مشکل بر ۳ تا ۵ درصد حاملگی‌ها تاثیر گذاشته و به مسمومیت حاملگی معروف است.
شفا آنلاین:  طبق نتایج یک مطالعه جدید، چندین فاکتور موجب بروز افزایش خطر سکته مرتبط با بارداری در زنان مبتلا به «پره اکلامپسی» می‌شود.      



به گزارش شفا آنلاین:مشکل پره اکلامپسی، اختلالی همراه با فشارخون بالا<High blood pressure>و پروتئین در ادرار یک زن باردار است. این مشکل بر ۳ تا ۵ درصد حاملگی‌ها تاثیر گذاشته و به مسمومیت حاملگی معروف است. به گفته محققان، زنان مبتلا به پره اکلامپسی در طول بارداری و بعد از آن در معرض خطر بالای سکته قرار دارند، هرچند احتمال بروز سکته مرتبط با بارداری بسیار نادر است. محققان در این مطالعه به بررسی حدود ۸۹ هزار زن مبتلا به پره اکلامپسی بین سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۱۲ پرداختند. از بین این تعداد، در حدود ۲۰۰ نفر دچار سکته مرتبط با حاملگی شدند. طبق این مطالعه، زنان دچارشده به سکته در طول بارداری هفت برابر بیشتر مبتلا به پره اکلامپسی شدید بودند. آن‌ها همچنین سه برابر بیشتر به خاطر عفونت، به بیمارستان مراجعه کرده بودند، سابقه فشارخون بالا قبل از ابتلا به پره اکلامپسی داشتند یا مبتلا به اختلالات لختگی خون شده بودند. محققان تاکید می‌کنند زنان مبتلا به پره اکلامپسی باید نسبت به علائم هشداردهنده، حتی بعد از زایمان، آگاه باشند. سپید
MedicalXpress

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: