کد خبر: ۱۵۵۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 12
عکس عماد نه تنها در رسانه‌های داخلی بلکه در خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های خارجی نیز بسرعت منتشر شد و حالا او به کودک نجات یافته از حمله تروریستی تهران معروف است.
شفاآنلاین>سلامت>«عماد اسماعیلی نژاد» پسربچه‌ دوونیم ساله که همراه مادرش از گلستان آمده بود تا از نماینده استان‌شان برای مداوای بیماری‌اش کمک بگیرد. هنوز چند دقیقه از رسیدنش به مجلس نگذشته بود که تروریست‌ها آتش گشودند و همه را به رگبار بستند. بخت با او یار بود که از مخمصه نجات یافت. مأموران او را از تیررس مستقیم شلیک تروریست‌ها نجات دادند و عکاس‌ها این لحظه را شکار کردند.

به گزارش شفاآنلاین،عکس او نه تنها در رسانه‌های داخلی بلکه در خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های خارجی نیز بسرعت منتشر شد و حالا او به کودک نجات یافته از حمله تروریستی تهران معروف است. هشتگ «تصویرکودک نجات یافته از حادثه تروریستی مجلس» و «کودک جنجالی حادثه تروریستی تهران» از جمله هشتگ‌های پرتکرار روز‌های گذشته بود اما سؤال این بود که این کودک خردسال در مجلس چه می‌کرد؟ برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی ادعا کرده بودند این کودک به بیماری سخت کبدی مبتلا است و آن روز برای کمک گرفتن از نماینده گرگان به مجلس رفته بود. انتشار تصویر عماد در عین حال به اعتراض‌های بسیاری هم در فضای مجازی (Cyberspace)منجر شد. برخی از کاربران از بی‌توجهی وزارت بهداشت به روند درمان این بیمار انتقاد داشتند عده‌ای هم پیشنهاد دادند که چرا این بیمار از بیمه سلامت استفاده نمی‌کند و آیا این بیمه این بیماری را پوشش نمی‌دهد؟
در حالی که موضوع کودک گرگانی داغ بود بسیاری از خیرین و کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز برای مشارکت در هزینه‌های درمان عماد آستین بالا زدند. اما این اتفاق دلخراش روی دیگری هم داشت، بعد از انتشار تصویر این کودک وزیر بهداشت دستور رسیدگی ویژه داد. در همین رابطه روز گذشته خانواده عماد در وزارت بهداشت حاضر شدند و قرار شد عماد که دچار بیماری «ام پی اس نوع ٢» است (نوعی بیماری کبدی که به علت تولید نشدن آنزیم کبدی قسمت‌های مختلف بدن درگیر عفونت می‌شوند) تحت معالجه قرار بگیرد، بیماری نادری که خانواده وی از تأمین هزینه آن ناتوان هستند. پدر عماد کارگر معلول است و تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارد.
روایت‌ها از روند درمان عماد متفاوت است؛ برخی از رسانه‌های غیررسمی نوشته‌اند عماد نیاز به پیوند مغز استخوان دارد و چون نمونه گروه خونی‌اش در ایران وجود ندارد خانواده‌اش باید برای فرستادن نمونه خون این کودک به کشور آلمان 80 میلیون تومان هزینه بپردازند. از سوی دیگر یکی از خبرگزاری‌ها به نقل از مادر عماد نوشته «هم اکنون عماد باید پیوند مغز استخوان شود و در صورتی که خون مورد نیاز پیدا نشود باید پیوند کبد صورت گیرد. «در ادامه مصاحبه مادر عماد آمده است: «هم اکنون 6 نفر برای پیوند مغز استخوان کاندیدا شده‌اند که هزینه آزمایش هر کدام یک میلیون و 600 هزار تومان است همچنین هزینه ارسال خون عماد به کشور آلمان 3 میلیون و 600 هزار تومان است که ما به دلیل مشکلات مالی از عهده پرداخت آن برنمی‌آییم.»
در این میان پدر عماد درباره ادعای پرداخت 80 میلیون تومان بابت ارسال نمونه خونه به آلمان و عدم استطاعت مالی‌شان برای پرداخت چنین هزینه‌ای گفت: «عماد باید پیوند مغز استخوان شود در غیر این‌صورت احتمال ابتلای او به بیماری‌های دیگر زیاد است، چند بار گوش و حلق و بینی و گلویش عفونت(infection) کرده حتی شکمش نیز دائم ورم می‌کند. در حال حاضر تنها 6 نفر برای پیوند مغز استخوان پیدا شده‌اند که هزینه‌های آزمایش‌شان زیاد است. مطلع هستیم که داخل بیمارستان‌های دولتی هزینه‌های جراحی رایگان است اما ما در هزینه‌های جانبی مثل انجام آزمایش مشکل داشتیم.»
آقای اسماعیلی‌نژاد گفت که پیش از این عماد سه بار تحت عمل جراحی قرار گرفته یک بار بخاطر عفونت گوش در بیمارستان امام رضا مشهد و دو بار نیز به علت مشکل بیضه و بیماری ریه در بیمارستان شیخ مشهد بوده و بابت هر عمل جراحی 250 هزار تومان پرداخت کرده‌اند.
او این را هم به حرف‌هایش اضافه کرد که علت مراجعه‌شان از گرگان به مراکز درمان مشهد به دستور پزشک انجام گرفته و دو عمل جراحی بعد از تشخیص اتفاقی در مشهد انجام شده است. اسماعیل‌نژاد در ادامه حرف‌هایش گفت: هم اینک به دستور وزیر بهداشت به بیمارستان شریعتی آمده‌ایم خود وزیر مستقیم نامه به ما داده و قرار است همه هزینه‌های جراحی پیوند مغز استخوان و ارسال نمونه‌های خون به آلمان رایگان انجام شود. معاون فنی و امور برنامه‌ریزی معاونت درمان وزارت بهداشت نیز درباره روند رسیدگی به وضعیت درمانی عمادگفت: عماد به نوعی بیماری متابولیسم مادرزادی‌ ام پی اس دو مبتلاست. این بیماری مشکلات شنوایی، نارسایی ریه و نارسایی کبدی را برای بیمار ایجاد می‌کند با توجه به عدم خون‌سازی بعد از انجام آزمایش‌های لازم و تأیید نتیجه آنها باید پیوند مغزاستخوان شود که همه هزینه‌های پیوند در قالب طرح تحول سلامت پرداخت می‌شود.
دکتر علی ماهر با اشاره به اینکه عماد هم اینک در بیمارستان شریعتی بستری شده افزود: همه کارهای درمانی عماد بصورت رایگان انجام می‌شود فقط در بحث آزمایش‌ها اگر نیاز به ارسال نمونه خون کودک به آلمان باشد وزارت بهداشت استثنائا با هزینه‌ای که به دستور وزیر بهداشت متقبل شده خون بیمار را به آلمان می‌فرستد.
وی در پایان با بیان اینکه هم اکنون خانواده عماد در تهران رایگان اسکان داده شده‌اند گفت که هنوز عمل جراحی حلزون گوش و گلوی عماد اسماعیلی‌نژاد که در رسانه‌ها منتشر شده از سوی پزشکان متخصص تأیید نشده و چنانچه نیاز به جراحی باشد به شکل رایگان انجام خواهد شد.ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: