کد خبر: ۱۵۵۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۶ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 11
بر اساس اعلام هیئت برگزاری در شهرهایی که جمعیتی بالای500 پزشک در آن‌ها مشغول به فعالیت هستند، تعداد 11 پزشک، 2 دندان‌پزشک، 2 داروساز، یک متخصص علوم آزمایشگاه و یک نفر لیسانسیه پروانه دار می‌توانند در ترکیب اعضای انتخاب‌شده قرار گیرند، همچنین در شهرستان‌های استان تهران نیز انتخابات به‌صورت جداگانه برگزار می‌شود.
شفا |آنلاین:بانام نویسی چهره‌‌های مطرح جامعه پزشکی<Medical community> در روزهای پایانی به نظر می‌رسد این دوره نظام پزشکی با استقبال بیشتری برگزار شود.

به گزارش شفا آنلاین:بر اساس اعلام هیئت برگزاری در شهرهایی که جمعیتی بالای500 پزشک در آن‌ها مشغول به فعالیت هستند، تعداد 11 پزشک، 2 دندان‌پزشک، 2 داروساز، یک متخصص علوم آزمایشگاه و یک نفر لیسانسیه پروانه دار می‌توانند در ترکیب اعضای انتخاب‌شده قرار گیرند، همچنین در شهرستان‌های استان تهران نیز انتخابات به‌صورت جداگانه برگزار می‌شود.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌خواهد که این انتخابات به‌صورت الکترونیک برگزار شود، مسئولیت برگزاری می‌گویند، در صورت فراهم شدن سازوکار لازم انتخابات به‌صورت الکترونیک برگزار می‌شود که در روزهای آینده این موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

تا زمان اعلام خبر بیش از 50 نفر در انتخابات ثبت‌نام کردند،چهره‌های مطرحی پا پیش گذاشتند و امیدوارند بتوانند با تشویق جامعه پزشکی به شرکت ، نظام پزشکی قدرتمند تشکیل دهند تا جوابگوی نیازهای جامعه پر چالش پزشکی این روزها باشند.

ایرج فاضل:
اگر احساس نیاز کنم در انتخابات نظام پزشکی شرکت می‌کنم
ایرج فاضل رئیس جامعه جراحان ایران با اشاره به‌ضرورت شرکت حداکثری پزشکان در انتخابات
پیش روی نظام پزشکی گفت درصورتی‌که احساس کنم حضورم می‌تواند منشا خدمتی باشد برای شرکت در انتخابات ثبت‌نام می‌کنم .

وزیر اسبق بهداشت با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری گفت : «همیشه روال به براین بود که انتخابات نظام پزشکی چند ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شد و برای ما مینیاتوری از انتخابات ریاست جمهوری بود که می‌توانستیم بر اساس استقبال و میزان تعداد شرکت‌کننده‌ها در آن وضعیت انتخابات را پیش‌بینی کنیم و حدس بزنیم که میزان استقبال مردم چقدر خواهد بود. امسال اولین باری است که این روند معکوس شده و انتخابات نظام پزشکی چند ماه بعد از ریاست جمهوری برگزار می‌شود و با توجه به آن چیزی که ما دیدیم و مشارکتی که در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر بود،پیش‌بینی می‌کنیم انتخابات پرشور و باانگیزه و مشارکت بالایی در نظام پزشکی هم خواهیم داشت. ایرج فاضل که ۱۹ سال ریاست فرهنگستان علوم پزشکی را بر عهده داشت افزود : تاکید ما بر مشارکت بالاست. رئیس نظام پزشکی که بارای زیادی انتخاب شود قطعاً و یقیناً قدرت بیشتری خواهد داشت و ما این روزها به‌شدت به یک نظام پزشکی قدرتمند و توانا نیاز داریم که به‌واسطه مشارکت و رای زیاد به دست می‌آید . این قدرتمند شدن یک ساختار در همه جای دنیا وجود دارد، ببینید حتی یک رئیس‌جمهوری که بارای بالای مردم انتخاب می‌شود هم قدرت بیشتری دارد و هم در دنیا احترام و منزلت بیشتری دارد.«
وی تاکید کرد: «باید اختیاراتی که از نظام پزشکی گرفته‌شده به آن بازگردد .ایرج فاضل گفت : «نظام پزشکی تنها حلقه ارتباطی پزشک‌ها با ساختار قدرت در جامعه است. یک کانون صنفی و علمی است که مسئول ساماندهی مسائل جامعه پزشکی از طرفی و تنظیم روابط پزشک‌ها و مردم هم از یک‌سوی دیگر است و نقش بسیار مهمی در سلامت طبابت در کشور دارد .ولی متاسفانه در سال‌های گذشته اختیاراتی از آن گرفته‌شده که نه‌تنها کمکی نکرد که امور را پیچیده‌تر کرد.

وزیر سابق بهداشت ،پزشکی قانونی و دخالت آن در پرونده‌های پزشکی را یکی از این سلب اختیارها دانست و گفت : «همیشه روال براین بود که نظام پزشکی به پرونده‌های رسیدگی می‌کرد،ولی در چند سال گذشته یک‌نهاد موازی به‌نام پزشکی قانونی وارد این جریان شده که نه‌تنها کاملاً غیرضروری است بلکه فقط باعث اتلاف وقت و پیچیده شدن پرونده‌ها می‌شود درحالی‌که این مقوله در دنیا از وظایف پزشکی قانونی نیست.دکتر ایرج فاضل بعد از ثبت‌نام در انتخابات نظام پزشکی گفت: «امیدوارم نارسایی و مشکلاتی که در کار نظام پزشکی وجود دارد برطرف شود.

دکتر فاضل صبح روز پنج‌شنبه با حضور در موزه تاریخ علوم پزشکی در انتخابات هفتمین دوره نظام پزشکی ثبت‌نام کرد ،وی مهم‌ترین دلیل حضورش را ترغیب همکاران و پزشکان دانست و گفت : «امیدوارم همکاران دیگرم هم برای حضور ترغیب شوند و انتخاباتی پرشور برگزار شود و من هم اگر خدمتی از دستم برآید دریغ نمی‌کنم. رئیس جامعه جراحان ایران افزود: «نارسایی‌ها و مشکلاتی در نظام پزشکی وجود دارد که ما امیدواریم باهمت دوستان جدیدی که می‌آیند و به کمک مجلس شورای اسلامی و تعامل با دولت این مشکلات حل شود.»
لازم به ذکر است که هم‌زمان با دکتر فاضل جمعی دیگر از پزشکان در انتخابات ثبت‌نام کردند. آقایان دکتر ظفر قندی ، شمیمی ، بخش و ابوالفضل افشار فرد از اعضای هیئت‌مدیره جامعه جراحان
علی دباغ ازجمله افرادی بود که کاندید این انتخابات شد.
ظفر قندی در انتخابات نظام پزشکی ثبت‌نام کرد.
محمدرضا ظفر قندی عضو هیئت‌مدیره جامعه جراحان بعد از ثبت‌نام گفت که نظام پزشکی باید به شان و جایگاه خود برگردد.
ظفر قندی که همراه با دکتر فاضل در محل ثبت‌نام حاضرشده بود افزود :
«نظام پزشکی نقش بسیار زیادی در تصمیم سازی‌های حوزه پزشکی و تعامل بین پزشکان و بیماران دارد و با یک انتخابات پرشور و قدرت رای بالا می‌تواند به جایگاه مناسب خود بازگردد.
به عقیده ما نظام پزشکی در اوج نیست و مهم‌ترین دلیلی که ما را وارد انتخابات کرد بازگرداندن همین جایگاه و شان نظام پزشکی است.
ظفر قندی که سال‌ها ریاست نظام پزشکی را بر عهده داشته است افزود:
ما برای اینکه بتوانیم وجهه نظام پزشکی را ترمیم کنیم احتیاج به یک هیئت‌رئیسه قوی داریم که این قدرت به پشتوانه رای بالا به دست می‌آید .»
وی افزود : به نظر ما رئیس نظام پزشکی باید کسی باشد که در کنار قدرت تعامل با ساختارهای، قدرت و اقتدار در تصمیم‌گیری داشته باشد و درعین‌حال بین جامعه پزشکان هم مقبولیت داشته باشد.سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: