کد خبر: ۱۵۵۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 11
حسن هاشمی خطاب به استعدادهای درخشان دانشگاههای علوم پزشکی کشور :
بچه های ما باید به کشورهای دیگربروند و با جدیدترین متدها آشناشوند و هنر ما دراین است که بتوانیم بچه ها را جذب کنیم که برگردند و با پیشرفته ترین مراکز دنیا رقابت کنند و دوستان ما کارهای زیادی انجام دادند ولی هنوز هم کارهای زیادی هست .
شفا آنلاین:حسن هاشمی که در گردهمایی استعدادهای درخشان< Talent > دانشگاه های علوم پزشکی صحبت می کرد با اشاره به پیشرفت های زیاد علمی در حوزه پزشکی گفت؛ در طول 30 سال گذشته در حوزه پزشکی بهترین تصمیم ها گرفته شده و ما تنها بخشی از جامعه هستیم که شاهد مهاجرت معکوس هستیم ونظام بهداشت ما به قدرت و جایگاهی رسیده که پزشکان ما علاقه دارند که در ایران بمانند و آنهایی که هم برای تحصیلات تکمیلی تر می روند ترجیح می دهند برگردند.

به گزارش شفا آنلاین:وی افزود: بچه های ما باید به کشورهای دیگربروند و با جدیدترین متدها آشناشوند و هنر ما دراین است که بتوانیم بچه ها را جذب کنیم که برگردند و با پیشرفته ترین مراکز دنیا رقابت کنند و دوستان ما کارهای زیادی انجام دادند ولی هنوز هم کارهای زیادی هست .

وی با اشاره به فعالیت های رییس مرکز استعدادهای درخشان گفت: فعالیت های خوب خانم دکترپاسالار و همکاری وهماهنگی ای که با دکتر لاریجانی داشتند باعث شد که یکی از آرزوهای من برآورد شود که خواندن همزمان دورشته بود و درحال حاضر بچه های نخبه ما می توانند همزمان دو رشته را بخوانند که این اتفاق بسیار خوبی است. وزیر بهداشت با اشاره به جایگاه دانشگاه های نظام پزشکی در منطقه گفت: ما با داشتن 60 دانشگاه همچنان مقام ممتاز را در منطقه داریم و سال هاست به خارج از مرزها نیاز نداریم و در کشور هم از لحاظ تولیدعلم مقام اول را داریم که مدیون استعدادهای درخشان مان هستیم که فارغ از هر نگاه سیاسی و با هر اعتقادی درس می خوانند و تلاش می کنند. ما در حال حاضر 18 هزارعضو هیات علمی داریم که در حال آموزش 200 هزار دانشجو هستند که شما می توانید سرآمد آنها باشید.
حسن هاشمی در ادامه افزود: دوات یازدهم در حوزه سلامت مردم کارهای زیادی کرد که اگر نگاه های غرض آلود سیاسی نبود و به مردم می گفتیم امیدواری زیادی ایجاد می کرد. ولی ما در این سال ها آنقدر گرفتار حاشیه شدیم که از متن اصلی غافل شدیم.
کار دوستان ما به لشکر کشی خیابانی کشیده شده
حسن هاشمی که در جمع دانشجویان نخبه علوم پزشکی صحبت می کرد با اشاره به یک مشکل حاکم برجامعه پزشکی گفت: یک چیزی که متاسفانه بین ما به شدت وجود دارد و باید ترمیم شود این است که برخی از دوستان ما رشد خود را در متوقف کردن دیگران می بینند و متاسفانه بیشتر تلاش می کنیم که دیگران را پایین بکشیم .
متاسفانه تا ما می آییم یک ارتقای بین رشته ای به وجود بیاوریم صدای دوستان درمی‌آیید و عجیب تر اینکه ما چیزهایی از این دوستان فرهیخته می بینیم که تعجب برانگیز است، همین که دوستان تب جامعه را گرفته و لشکر کشی خیابانی می کنند که واقعا عجیب و تاسف برانگیز است و متاسفانه رسانه ها هم آتش بیار معرکه شده اند.برخی ها هم هستند که فقط دوست دارند دیده شوند و دچار خودشیفتگی شده اند از سیاست مدارها تا بقیه احساس نکنید تافته جدابافته اید

حسن هاشمی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به دانشجویان و استعدادهای درخشان حاضر در سالن گفت: یک چیزی را دوست دارم به شما بگویم ولی می ترسم باز هم برایم حاشیه درست کنند، من به بچه‌های خودم هم این را می‌گویم که احساس نکنید تافته جدا بافته‌اید، درحالی‌که باور کنید اگر متواضع باشید موفق‌تر می‌شوید و برای آینده‌تان خیلی مهم است. اگر یاد بگیرید که تواضع داشته باشید و شاکر خدا باشید راه این شکرگذاری این است که مردم را دوست داشته باشید زندگی فقط درس خواندن نیست .

وی گفت: شما دانشجویان مستعد، خواسته یا ناخواسته موردتوجه هستید اما نباید احساس کنید که با دیگران متفاوت هستید و کسی مقرب‌تر است که پرهیزگارتر باشد. وی ادامه داد: باید همیشه این نکته را موردتوجه داشته باشید که ممکن است افرادی مستعدتر از شما باشند و باید در زندگی متواضع و فروتن بود و این امر باعث رشد بیشتر شما می‌شود.

دکتر هاشمی تاکید کرد: در آموزش دادن سعی کنید خسّت به خرج ندهید و این اعتمادبه‌نفس و نگاه به آینده است که باید تقویت شود و همیشه در زندگی امید داشته باشید. وزیر بهداشت در پاسخ یکی از دانشجویان که از سهمیه‌های دوره دستیاری گله‌مند بود هم گفت: ما هم از این قانون 30 درصدی که برای مناطق محروم گذاشتند راضی نیستیم، متاسفانه گاهی دوستان ما در قانون گذاری‌هایشان نگاه همه‌جانبه دارند و احساسی به یک جمع‌بندی می‌رسند. اگر زیرساخت‌ها را توسعه می‌دادند و بعد این افزایش 30 درصدی را اعمال می‌کردند حرفی نبود ولی الآن با این امکانات اجحاف در حق بقیه است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
پزشک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
0
0
با سلام متاسفانه دادن مدرک میانبر در مدت کوتاه بدون زحمت نه تنها ارتقا بین رشته ای نمیباشدبلکه زحمات کسانی که خود با تلاش سیزده ساله طب عمومی خدمت در مناطق محروم دور از خانواده و تخصص را گذرانده اند از بین برده و افراد را تشویق به تلاش کمتر و رسیدن به مقصد از راههای بدون دردسر و علم کمتر می کند. با تشکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
0
0
جناب وزیر قضیه تافته جدا بافته نیست آیا تدوین دوره آموزشی و ازمون که 40 درصد ان مصاحبه شفاهی برای جذب افراد دلخواه است به سرعت در مدت کوتاه برای پانزده نفر بدون مشورت و کارشناسی های لازم با افراد دست اندر کار نشانه ارتقا و بهره وریست. ایا این پانزده نفر فرشته نجات هستند یا دریافت کنندگان مدرک با راه میانبر برای اشتغال به کارشان در زمان بازنشستگی. جناب وزیر ایا شما امار تربیت مسئولین فنی درست به دستتان رسیده ؟ ایا اگر مشکلی در زمینه تربیت نیرو از راه موجود هست کارشناسی نمیشود و مشکلات رفع نمیگردد؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: