کد خبر: ۱۵۴۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 08
گیرنده قلب یک پسر 12 ساله بود که مبتلا به بیماری کاردیومیوپاتی رستریکتیو بود و هم‌اکنون حال عمومی گیرنده خوب و بدون مشکل است
شفا آنلاین>سلامت>فوق تخصص جراحی قلب و عروق و پیوند گفت: در سی‌امین عمل پیوند قلب بیمارستان شهید رجائی، پسر 12 ساله که مبتلا به بیماری کاردیومیوپاتی رستریکتیو شده بود، موفق به دریافت قلب پیوندی شد.

به گزارش شفا آنلاین،علی صادق پور فوق تخصص جراحی قلب و عروق و پیوند گفت: 15 خرداد سی‌امین پیوند قلب موفق اطفال در بیمارستان قلب شهید رجایی انجام شد.

وی افزود: در این جراحی، پسر 18ساله‌ای که مرگ مغزی(Brain death) شده بود، تحت عمل قرار گرفت و قلب وی به بیمارستان رجایی، کبد به بیمارستان طالقانی، کلیه چپ به بیمارستان شریعتی و کلیه راست به بیمارستان هاشمی‌نژاد انتقال یافت.

این فوق تخصص جراحی قلب و عروق و پیوند اضافه کرد: گیرنده قلب یک پسر 12 ساله بود که مبتلا به بیماری کاردیومیوپاتی(Cardiomyopathy) رستریکتیو بود و هم‌اکنون حال عمومی گیرنده خوب و بدون مشکل است.

وی گفت: کاردیومیوپاتی یا بیماری ماهیچه قلب گروه متفاوتی از بیماری‌های عضله قلب هستند که در اثر آن‌ها قلب نمی‌تواند جریان خون کافی را برای اعضای بدن فراهم‌سازد و فرد دچار نارسایی قلبی می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: