کد خبر: ۱۵۴۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 06
شرکتی موسوم به Bioquark واقع در پنسیلوانیای آمریکا در تلاش است از سلولهای بنیادین برای بازگرداندن حیات به بیماران مرگ مغزی(Brain death) استفاده کند
شفا آنلاین>سلامت>مرگ مغزی به عنوان پایان زندگی تعبیر می شود اما شاید در آینده نزدیک این تعبیر جای خود را به امکان زندگی دوباره بدهد.

به گزارش شفا آنلاین، شرکتی موسوم به Bioquark واقع در پنسیلوانیای آمریکا در تلاش است از سلولهای بنیادین برای بازگرداندن حیات به بیماران مرگ مغزی(Brain death) استفاده کند، اقدامی که در صورت موفقیت می توان از آن به عنوان یک دستاورد قابل توجه در علم پزشکی نام برد.

در همین حال مباحث مختلفی درخصوص این نگرش از سوی برخی دانشمندان و صاحبنظران مطرح شده و حتی برخی آن را مورد انتقاد قرار داده اند.

طی سالهای اخیر اقدامات عجیبی در علم پزشکی روی داده که تا چند سال پیش حتی امکان تصورشان هم وجود نداشت نظیر پیوند سر و معکوس ساختن روند پیری و حالا صحبت از بازگرداندن بیماران مرگ مغزی به حیات می شود.

شرکت Bioquark در نظردارد در اواخر امسال پروژه خود را رسما آغاز کند.

البته قرار بود این پروژه در سال ۲۰۱۶ و در هند کلید بخورد که قوانین این کشور چنین اجازه ای را نمی داد. حالا اما خبر می رسد این پروژه قرار است با ثبت نام ۲۰ بیمار آغاز شود.

قرار است از سلولهای بنیادی(Stem Cells) در این شیوه خاص استفاده شود که از خون یا چربی بیمار گرفته شده است. در ادامه پروتئین های مورد نظر مستقیما به نخاع بیمار تزریق می شود زیرا تصور می شود روند رشد نورون های جدید را تسریع می کنند. البته این تنها بخش ابتدایی این شیوه منحصربفرد عنوان شده است.

طی ۱۵ روز بعدی، از لیزر درمانی و تحریک عصبی هم استفاده می شود تا بدین وسیله نورون ها برای ایجاد ارتباطات بیشتر تحریک شوند و این درحالی است که پزشکان به طور همزمان فعالیت مغز و حرکات بیمار را به دقت زیر نظر قرار می دهند تا هرگونه تغییری را ثبت کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: