کد خبر: ۱۵۴۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۲ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 06
متخصصن زنان و زایمان در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین تشریح کرد:
شفاآنلاین- متخصصن زنان و زایمان با بیان اینکه سن زنان در باروری نقش بسیار مهمی دارد گفت: بهترین سن باروری برای خانم ها بین 20 تا 35 سالگی است.
دکتر ربابه طاهری پناه در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین درباره تاثیر سن بر روی باروری اظهار کرد: قدرت باروری در خانم ها محدود است . به همین خاطر تخمک که تنها عامل باروری در خانم ها است در دوران جنینی 5 میلیون و در حین تولد به 2 میلیون و در زمان بلوغ نیز به 400 هزار تخمک می رسد.
وی ادامه داد: این 400 هزار تخمک در حین دوران بلوغ و تا سن 45 سالگی تمام می شود و هرچه  سن بالاتر می رود این ذخیره تخمدان نیز محدود تر می شود .علاوه بر آن تخمک هایی که در داخل این تخمدان باقی مانده نیز پیرتر می شوند.

عضو انجمن متخصصین زنان وزایمان اضافه کرد: وجود و میزان اسپرم در آقایان مانند خانم ها نیست و آنها هر دو ماه یکبار تولید اسپرم می کنند و این تولید اسپرم تا پایان عمر برایشان اتفاق می افتد.
وی تاکید کرد: اگر سن افراد بالای 35 سال باشد به علت کم شدن ذخیره تخمک و قدرت باروری کاهش پیدا می کند و همچنین تخمک هایی که باقی می مانند نیز تغییر سلولی پیدا می کنند و دیگر تقسیمات سلولی خوبی پیدا نمی کند.

دکتر طاهری پناه افزود: با بالا رفتن سن باروری بیماری هایی مانند بیماری های قلبی، فشار خون و افزایش وزن باعث می شود تا بارداری سختی در انتظار فرد بالای 35 سال باشد و فرد را با خطراتی نیز روبه رو می کند.
 
وی همچنین ادامه داد: ما به افراد بالای 35 سال توصیه نمی کنیم که باردار نشوند بلکه ما هر فردی را که باردار می شود راهنمایی می کنیم و این وظیفه دولت است که با تمهیدات لازم بستر مناسبی را برای بارداری افراد بالای 35 سال فراهم آور کند تا افراد با تست های غربالگری بتوانند یک بارداری موفق و سالم داشته باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: