کد خبر: ۱۵۴۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۶ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 05
استفاده از ناخن های مصنوعی امروزه عادت بسیاری از خانم ها می باشد. متاسفانه مشکلات زیادی همراه با ناخن های مصنوعی ایجاد می شود.

به گزارش شفا آنلاین:استفاده از ناخن های مصنوعی امروزه عادت بسیاری از خانم ها می باشد. متاسفانه مشکلات زیادی همراه با ناخن های مصنوعی ایجاد می شود.

1- عفونت ناشی از باکتریها:فاصله ای که بین ناخن اصلی و ناخن مصنوعی وجود دارد منبع عفونت خواهد بود. به ویژه اگر قبل از کاشت ناخن به اندازه ی کافی موضع تمیز و ضدعفونی نشود.
2- عفونت قارچی و ناخن: رطوبت زیر ناخن های اکریلیک مکان مناسبی برای رشد قارچ ها فراهم می کند. اگر ناخن های مصنوعی بیش از 3 ماه نگاه داشته شوند خطر عفونت قارچی بیشتر خواهد شد. تمیز کردن محل قبل از کاشت ناخن تا حدی از ایجاد عفونت قارچی جلوگیری می کند.
3- واکنش آلرژیک پوست: واکنش به مواد به کار رفته ممکن است اتفاق بیفتد. خارش، قرمزی و تورم اطراف ناخن ایجاد می شود. این واکنش ممکن است باعث جدا شدن ناخن از بستر آن شود. در صورت ایجاد عفونت یا واکنش آلرژیک باید ناحن مصنوعی جدا شود و هرگز استفاده نشود.
4- اگر ناخن مصنوعی از ناخن زیرین جدا شده و احتمال عفونت نیز وجود ندارد قبل از چسباندن مجدد ناخن، انگشت خود را به مدت 15 ثانیه در الکل غوطه ور کنید و سپس ناخن را بچسبانید.

برای پیشگیری از مشکلات ناخن مصنوعی به این نکات توجه کنید:
1-قبل از کاشت ناخن، واکنش آلرژیک را تست کنید. برای این منظور یک ناخن مصنوعی را امتحان کنید و چند روز صبر کنید. اگر قرمزی، خارش، درد و ضایعه پوستی اطراف ناخن ایجاد شد یا ناخن شما از بستر آن جدا شد از ناخن مصنوعی استفاده نکنید.
2-اگر ناخن یا پوست اطراف آن عفونی است یا قرمز و پوسته دار است از ناخن مصنوعی استفاده نکنید.
3-ناخن مصنوعی را بیش از 3 ماه استفاده نکنید. همیشه قبل از استفاده مجدد حدود یک ماه به ناخن فرصت استراحت بدهید.

پزشک آنلاین

دکتر سهیلا طاهری [ متخصص پوست و مو ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: