کد خبر: ۱۵۴۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 03
دقت کنید فرزندان ما از بدو تولد تا سنین 4 سالگی نیاز به ابراز محبت کلامی و مهم‌تر از آن لمس شدن و در آغوش گرفته شدن هستند. کمبود این نوع محبت سبب بروز طرح‌واره پذیرش‌جویی افراطی در بزرگسالی می‌شود.
شفا آنلاین:یکی از کاربران سلامانه پرسیده‌اند «۳۰ سال سن دارم و متاهل و دارای یک پسر هستم. معمولا در حین انجام کاری دچار تردید و دودلی می‌شوم. درضمن اگر دوستم قهر کند از این مساله خیلی ناراحت شده و به قول معروف برای آشتی زود پاپیش می‌شوم تا مشکل را بدانم. لطفا راهنمایی‌ام کنید.»

دکتر مهرداد اخوان‌بهبهانی به این سوال پاسخ می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین:دوست عزیز ممکن است تردید و وابستگی شما از اعتماد به نفس پایین ناشی شده باشد. البته در روانشناسی روش‌های مختلفی برای افزایش اعتماد به نفس وجود دارد اما در هومیوپاتی روش کاملا متفاوت است. در این شاخه از طب ما سعی می‌کنیم با واکاوی دوران کودکی و اتفاقات آن دوران ریشه این اختلال را شناسایی کنیم. البته در این راه از کمک والدین شما، خاطرات و رخدادها و در نهایت از روانکاوی استفاده می‌کنیم. 

به طور مثال من بیماری داشتم که مانند شما از اعتماد به نفس پایین رنج می‌برد و در بررسی‌ها معلوم شد، مادر او در دوران کودکی به دلیل شاغل بودن، مجبور بوده فرزندنش را خیلی زود به مهدکودک بفرستد و کودک دچار کمبود توجه شده بود. 

دقت کنید فرزندان ما از بدو تولد تا سنین 4 سالگی نیاز به ابراز محبت کلامی و مهم‌تر از آن لمس شدن و در آغوش گرفته شدن هستند. کمبود این نوع محبت سبب بروز طرح‌واره پذیرش‌جویی افراطی در بزرگسالی می‌شود. در این طرح‌واره فرد تشنه محبت از سوی دیگران و مورد تایید گرفتن است اما با وجود دریافت محبت و تایید و تشویق هیچ وقت سیراب نمی‌شود. به همین دلیل تلاش می‌کند همواره کارهایی کند که خیلی زود دیده شود و فیدبک مثبت دریافت کند و اگر گاهی این اتفاق نیفتد به شدت ناراحت و حتی مایوس می‌شود.


این طرح‌واره بسیار عمیق بوده و درمان آن دشوار است اما من در هومیوپاتی موراد درمان موفقیت‌آمیز زیادی داشته‌ام.سلامانه

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: