کد خبر: ۱۵۴۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 31
دختر بچه 6 سال و نیمه که در اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، دیروز در بیمارستان امام خمینی تهران جراحی و تمامی اعضای کلیه، قلب و کبد وی اهدا شد.

شفا آنلاین>سلامت>فوق تخصص جراحی قلب و عروق و پیوند قلب گفت: دختر بچه 6 سال و نیمه که در اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، دیروز در بیمارستان امام خمینی تهران جراحی و تمامی اعضای کلیه، قلب و کبد وی اهدا شد.

به گزارش شفا آنلاین،علی صادق‌پور فوق تخصص(Specialty) جراحی قلب و عروق و پیوند گفت: دیروز 9 خرداد ماه بیست و ششمین پیوند قلب اطفال در مرکز قلب شهید رجایی تهران انجام شد.

وی افزود: گیرنده قلب یک دختر یک سال و نیم بود که  مشکل نارسایی پیشرفته قلبی داشت و در آی‌سی‌یو دارو دریافت می‌کرد، اما در 4 -5 ماه اخیر به دلیل وخیم شدن وضعیتش در لیست پیوند اورژانس قلب قرار گرفته بود.

صادق‌پور افزود: دهنده قلب یک دختر 6 سال و نیمه بود که در اثر تصادف دچار مرگ مغزی(Brain death) شده بود، جراحی در بیمارستان امام خمینی تهران آغاز و تمامی اعضای کلیه، قلب، کبد دختربچه اهدا شد. 

فوق تخصص جراحی قلب و عروق و پیوند گفت: این عمل جراحی از ساعت 4:30 آغاز و تا 6:30 ادامه پیدا کرد، در حال حاضر وضعیت دختر یک و نیم ساله دریافت‌کننده قلب خوب است وی دو ساعت بعد از عمل پیوند به هوش آمد و دستگاه تنفسی از او جدا شد و کلیه علائم نارسایی قلب برطرف شد. 

وی گفت: بیمارانی که در لیست پیوند قرار دارند معمولاً به دو دسته اورژانسی و غیراورژانسی تقسیم‌بندی می‌شوند بیماران اورژانسی مانند این دختربچه در صورتی که عضو لازم به آنها نرسد ظرف یک ماه فوت می‌کنند. اکثر پیوندهایی که در بیمارستان شهید رجایی انجام می‌شود آنهایی هستند که در لیست اورژانسی قرار دارند.

برچسب ها: تخصص ، سلامت ، مرگ مغزی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: