کد خبر: ۱۵۴۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴:۲۰ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 04
احساس توده در گلو را نباید با اشکال در بلع (دیسفاژی) اشتباه کرد. اشکال در بلع علامت مهمی است که در آن شخص هنگام بلع مایعات یا غذای جامد مشکل دارد و یا این که مجبور است لقمه را با آب فرو دهد. دیسفاژی علل مختلفی دارد که بعضی از آنها مانند سرطان مری خطرناک می باشد، درحالی که گلوبوس علامت بیماری خطرناکی نیست.
شفا آنلاین:افرادی که بیشتر در معرض فشار روحی و استرس هستند، بیشتر از سایر افراد در معرض احساس گلوبوس قرار می گیرند.

احساس گلوبوس<Feel pallidus> چیست و چگونه درمان می شود؟

به گزارش شفا آنلاین:آیا تا به حال برای شما پیش آمده که احساس توده یا گلوله ای در گلو داشته باشید یا احساس کنید، لقمه ای در گلویتان گیر کرده است که با بلع آب دهان هم از بین نمی رود و هم چنان ادامه دارد؟احساس گلوبوس

احساس توده در گلو را نباید با اشکال در بلع (دیسفاژی) اشتباه کرد. اشکال در بلع علامت مهمی است که در آن شخص هنگام بلع مایعات یا غذای جامد مشکل دارد و یا این که مجبور است لقمه را با آب فرو دهد. دیسفاژی علل مختلفی دارد که بعضی از آنها مانند سرطان مری خطرناک می باشد، درحالی که گلوبوس علامت بیماری خطرناکی نیست.

احساس وجود توده یا گلوله در گلو مشکلی آزار دهنده برای افراد است. در چنین شرایطی هر چه فرد سعی می کند با سرفه کردن و یا بلع زیاد این مشکل را حل کند موفق نمی شود. این احساس گلوبوس نامیده می شود. گلوبوس بر اثر برگشت اسید به داخل حنجره به وجود می آید و در همه سنین رخ می دهد، اما شیوع آن در کودکان کمتر بوده و در بزرگسالان طی دوران میانسالی شایع می شود. زنان به علت زودرنج بودنشان بیشتر در معرض تحریک عصب معده قرار دارند.

بیمار مبتلا به گلوبوس هیچگونه مشکلی از نظر بلع غذا ندارد و معمولاً حالت توده در گلو سر میز غذا یا سر سفره فراموش شده و احساس نمی شود. احساس توده در گلو معمولاً در افرادی بوجود می آید که تحت فشار روحی هستند و مکانیسم ایجاد آن، افزایش انقباض (تونوسیته) اسفنکتر فوقانی مری می باشد.

احساس گلوبوس

بیمار مبتلا به گلوبوس هیچگونه مشکلی از نظر بلع غذا ندارد
اشکال در بلع غذا با احساس توده در گلو متفاوت است

همان طور که گفته شد، گلوبوس اشکال در بلع غذا نیست. اشکال در بلع غذا به معنی احساس گرفتگی یا انسداد در مسیر عبور غذا از دهان، حلق یا مری است. بعضی بیماران یکسری نشانه های مشابه را، با اشکال در بلع غذا اشتباه می گیرند در حالی که اشکال در بلع غذا با این نشانه ها فرق می کند. این نشانه ها از این قرار است:
1- بلع دردناک

به معنی احساس درد در هنگام بلع غذا است. در مواردی، بلع دردناک به طور همزمان با اشکال در بلع وجود دارد ولی گاهی اوقات فقط در هنگام بلع غذا درد احساس می شود و اشکال در بلع وجود ندارد و غذا به راحتی از مسیر حلق و مری عبور می کند.
2- احساس توده در گلو

در این حالت نیز هنگام بلع غذا اشکالی وجود ندارد ولی بیمار به طور مداوم و بدون ارتباط با غذا خوردن احساس می کند که توده ای در گلویش گیر کرده است یا در ناحیه گلو احساس گرفتگی و فشار می کند.
3- ترس از غذا یا ترس از بلع غذا

در این موارد بیمار به علت ناراحتی هایی که متعاقب غذا خوردن یا بلع ایجاد می شود از غذا خوردن یا بلع غذا امتناع می کند. مثلا در کم خونی، در روده همیشه حدود 200 دقیقه پس از صرف غذا درد شدید شکم به وجود می آید. بیمار به منظور جلوگیری از بروز درد شکم از غذا خوردن می ترسد یا در بیماری هایی نظیر هاری، کزاز و فلج حلقی در هنگام بلع غذا ماده غذایی وارد مجاری تنفسی و موجب تنگی نفس شدید و احساس خفگی بیمار می شود. به همین جهت بیمار از بلع غذا بسیار نگران است.
4- احساس پری در ناحیه بالای شکم

این حالت نیز همراه با انسداد یا اشکال در مسیر عبور غذا نیست بلکه متعاقب صرف غذا یا بلع هوا احساس پری و تورم به وجود می آید.

علائم و درمان احساس گلوبوس:

علائم احساس گلوبوس

احساس پری، درد، نفخ معده، سیری زودرس و حتی گاهی احساس گرسنگی بیش از حد، از علائم این بیماری محسوب می شود.

احساس گلوبوس

بیمار مبتلا به گلوبوس هیچگونه مشکلی از نظر بلع غذا ندارد
علت ایجاد احساس گلوبوس

افرادی که در معرض فشار روحی و استرس هستند، بیشتر از سایر افراد در معرض احساس گلوبوس هستند. زیرا استرس سبب تحریک عصب معده و ترشح هورمون هایی می شود، که باعث التهاب و ورم معده و به خصوص ایجاد مشکل گلوبوس می شود. علت این مشکل ناشناخته است اما بنظر میرسد موارد زیر دخیل باشند.

– افزایش انقباض دریچه فوقانی مری

– ریفلاکس معده به مری

– افزایش حساسیت اعصاب گلو

– وجود اختلالات روحی مانند اضطراب ، افسردگی و استرس
تشخیص گلوبوس

آزمایش خاصی برای تشخیص گلوبوس وجود ندارد. در حقیقت تشخیص گلوبوس بر اساس رد سایر علل بیماری است. پزشک معالج قبل از این که تشخیص گلوبوس را بدهد، بررسی های کامل از مری و گلو انجام می دهد، تا بیماری های دیگر را رد کند. اگر رادیوگرافی مری با باریم نرمال گزارش شود، آزمایش های بیمار طبیعی باشد، غده تیروئید طبیعی باشد و بیماری خاصی یافت نشود، تشخیص گلوبوس داده میشود.

بعضی از افراد مبتلا به بیماری برگشت محتویات معده به مری هم ممکن است احساس توده در گلو کنند. پزشک معالج قبل از اینکه تشخیص توده در گلو را بدهد یک بررسی کامل از مری و گلو انجام می دهد، تا بیماری های دیگر را رد کند. چنانچه بیماری خاصی یافت نشد، تشخیص گلوبوس را می گذارد.
درمان احساس گلوبوس

مهم ترین و کلیدی ترین راه حل برای درمان این بیماری، روان درمانی و رفع مشکلات تنش های روحی بیمار است. زیرا استرس مهم ترین عامل ایجاد این بیماری است. در این شرایط اطرافیان باید بیمار را درک کنند و بدانند که او واقعا بیمار است.

همچنین این بیماری دوره درمانی مشخصی ندارد. یکی از شایع ترین داروهایی که برای درمان تجویز می شود قرص کلردیازپوکساید به همراه داروهای ضد اسید است. افراد در صورت عدم درمان این بیماری و قرار گرفتن در محیط پراسترس دچار مشکلات روده بزرگ می شوند که در زنان با یبوست و در مردان با اسهال همراه است.

بیماران از خوردن غذاهای محرک، تند، ترش، شور و غذاهایی که سرعت تخلیه معده را کم می کند خودداری کرده و به جای آن از مرباجات که سبب سرعت تخلیه معده می شود، استفاده کنند.
منبع : جام نیوز

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۳
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
0
0
من هیچ مشکلی دربلع غذا ندارم بعضی اوقات اصلا هیچی درگلوم احساس نمیکنم اما گاهی این احساس میکنم که گلویم یه چیزی هست و زبان زخم میشه الان خیلی کم اتفاق میفته
مدیر پایگاه باسلام توصیه ما اینستکه متخصص گوش وحلق و بینی شما را ویزیت نمایند
علی غنیمتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
0
0
سلام منم حس بریدگی در حنجرمو دارم عکس گرفتم چیزی نیست ولی حسش میکنم.کلی ام عصبی و استرسی هستم .الانم افسردگی گرفتم.چکار کنم؟
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
سلام دکتر بیماری منو گلوبوس تشخیص داد ایا راه طب سنتیم داره که سریعتر خوب بشه چون دکترم فقط قرص های معده داد غیر از اونا طب سنتیم داره؟
مروه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
0
1
سلام من درگلوم حس میکنم چیزی گیرکرده بعضی وقت هاهم نمیتونم خوب صحبت کنم به خاطرگلوم به نظرشمااین همون گلوبوسه؟
محمد
|
United Kingdom
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
سلام. من یه مدتی هست که احساس میکنم گلوم چسبناک شده و خلت داره بعد پاها سست میشه. عرق سرد میکنم احساس میکنم میخام خفه شم هر چی نفس عمیق میکشم فایده نداره باعث اضطرابم میشه و تقلی میکنم که خفه نشم میشه بگین مشکلم چیه
راضی
|
United States
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
0
0
من به متخصص غدد مراجعه کردم،تشخیص گلوبوسو داد
قرص ارامبخش تجویزکرد، ولی چندان تاثیری نداشته ، چیکار کنم؟
محمد
|
United Arab Emirates
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
1
سلام من چندوقته براثرفوت عموم خیلی تواسترس وفشاره روحی بودم چندوقته تنگی نفس پیداکردم وانگاریه چیزی توگلوم گیرکرده ومیخادخفم کنه لطفان بگیدبرایه درمان چیکارکنم؟
مدیر پایگاه
باسلام
بهتر است برای بررسی به روان شناس یا روان پزشک مراجعه کنید
موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
0
سلام دکترجان،بنده مدتی است نفخ و توده در گلواحساس میکنم بیشتر اوقات در آب خوردن ویا چای خوردن این حالت احساس میکنم وبرای برطرف کردن آن به چهل گیاه وکندر وغیره متوسل میشم ولی برطرف نمیشه.لطفا" راهنمایی بفرمائید.
مدیر پایگاه
باسلام
شما باید توسط متخصص گوش و حلق و بینی معاینه شوید
شایگان شایسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
0
من حنجره ام پاره شده دکتر گفته دو ماه بعد خوب میشه راه دیگه ای نداره که زود خوب بشمو بتونم صحبت کنم
معصومه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
من موقعی که غذا میخورم هیچ مشکلی ندارم فقط زمانیکه قرص ویا خیار یا هویچ چیزایی مثل اینا رو میخورم توگلوم گیر میکنه ونه بالا میاد ونه میره پایین باید اینقدر سرفه کنم تا با شدت سرفه بیرون بیاد به نظر شما من چه مشکلی دارم وکجا باید برم ممنونم
مدیر پایگاه
باسلام
برای بررسی وضعیت مری ونای باید به متخصص گوش و حلق وبینی ویا متخصص گوارش مراجعه نمایید
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
0
0
خیلی بده که اینهمه افسرد و غم باد گرفته داریم .قدیما به این مشکل غم باد میگفتن.منم دارم
mozhgan
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
1
من در گلو احساس درد نمیکنم ولی احساس میکنم چیزی تو گلوم منو اذیت میکنه و با بلع فراوونم این مشکل برطرف نمیشه
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
1
با سلام. من مدت ده روزه که سر معده و ناحیه مری احساس گرفتگی و درد دارم. حتی بعضی مواقع درد به ناحیه پشت هم میرسه. آروغ زدن و فرو بردن آب دهان هم دارم. گمان کنم از وقتی که با غذا زیاد ترشی و شوری خوردم اینطوری شدم. برای درمان لطفا راهنمایی بفرمائید
مدیر پایگاه
باسلام
بهتراست به یک متخصص گوارش یا متخصص داخلی مراجعه نمایید تا چکاب شوید
نسرین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
0
0
من حس میکنم چیزی در گلوم وجود داره کلی اصلا در بلع مشکل ندارم ولی برای صحبت کردن خیلی سختم می آید
حامد
|
Russian Federation
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
0
0
سلام و خسته نباشید
من نزدیک 3ساله اعلایم گلوبوس و دارم و اینکه راحتم در بلع غذا منتهی همیشه احساس اضطراب و استرس ناگهانی دارم ک اغلب در خودرو باعث سر شدن بدنم و حالت تهوع دست میده دکتر های مختلفی رفتم ک ویتامین دادن ب نظرتون چیکار کنم ممنون چون واقعا خسته کننده شده
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
جواب بده گلو بوس داروش چیه؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
0
0
سلام همسر من الان یکی دوسالی میشه همش میگه انگار یه چیزی وسط سینه اش دقیقا نمیدونم فکر کنم سر معده میشه میگه گیر کرده.پیش متخصص گوارش هم رفت،عکس وکولونوسکپی ولی گفتن چیزی نیس.هنوزم داره اذیت میشه.گاهی بعد شام بالا میاره و میگه از گلوم خون اومد.کسی میتونه کمک کنه،لطفا
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
0
0
سلام من نزدیک ۲ ماه حجم خلط زیاد احساس خقگی در گلو انگار یه چیز تو گلو گیر کرده شبا احساس خفگی دارم دکتر گوارش رفتم گفته چیزی نیست الان خسته شدم چیکار راهنمایی کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
0
0
سلام ی مدتیه انگار چیزی توگلوم گیرکرده درمانسو بگین لطفا؟ !
Emad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
با سلام من وقتی غذا رو میخوام قورت بدم اصلا از گلوم پایین نمیره هر چقدر فشار میدم حتی بعضی وقتا نزدیک بوده خفه هم بشم الانم وقتی غذا میخورم با استرس میخورم یا حتما باید اب کنارم باشه با هر لقمه که میخورم یه لیوان اب هم میخورم که غذا بره پایین من چه مشکلی دارم نمیدونم
مدیر پایگاه
باسلام
شما باید حتما وفوری به متخصص گوارش یا متخصص گوش وحلق وبینی مراجعه کنید
شهین جهانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
0
0
سلام مدتی است که احساس لقمه توی گلوم گیر کردن دکتر غدد هم رفتم گفتن سالمه لطفا کمکم کنید
Shirin
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
0
0
واقعا چ معنی داره واسه یه بیماری کوچیک و بیخطر یه راه درمان قطعی ندارن این دکترا.من مدتیه درگیر گلوبوسم هیچ راهی پیدا نکردم
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
0
0
احساس خفگی دارم و گلوم احساس خشکی میکنم
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
0
0
سلام،من هم حدود یه ماهه حس میکنم چیزی تو گلوم گیر کرده ولی مشکل بلع ندارم موقع حرف زدن هم اذیت میشم،البته حدود ۳ ماه پیش طی فشار روحی زیاد بغض کردم طوری ک حس میکردم گلوم گرفته شده بود و الانم دقیقا همون نقطه احساس گرفتگی دارم
مدیر پایگاه
باسلام
متاسفانه بدون معاینه و بررسی نمی توان به شما نظرداد پس بهتراست به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه نمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
0
0
سلام و خسته نباشید ببخشید من دو هفتس ک از گلوم تا معدم احساس میکنم یه چیز گیر کرده غذا خوردنی بهتر میشم. خیلی حال بدیه به خاطر افسردگیم سرترالین و بوسپیرون هم میخورم مشگلم از چیه اگه میشه از طریق تلگرام جوابمو بدید ممنونتون میشم @mnshmvm
مدیر پایگاه
باسلام
بهتراست اگرمشکل هنوزادامه دارد به متخصص گوش و حلق و بینی ویا متخصص گوارش مراجعه نمایید تا معاینه شوید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
0
سلام من هر از مدت یک بار این احساس گرفتگی گلو را دارم واقعا کلافه شدم درد پشت شانه هم دارم موقع بلعیدن هیچ مشکلی ندارم ولی همیشه احساس سنگینی وگرفتگی گلو میکنم تو رو خدا کمک کنید
ناشناس
|
Canada
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
0
0
من چندبار این مشکل برام پیش اومده اولین بار چد سال پیش بود که توی اون برهه از زمان ندین بار دچارش شدم و الان هم به تازگی دوشبه که درگیرش شدم حس میکنم گردنم سفت شده و چیزی دقیاقا مثل لقمه غذا توی گلوم گیر کرده آب هم میخورم انگار پایین نمیره و البته میدونم که فقط یه حسه و واقعا لقمه تویگلوم گیر نکرده، این حس رو اغلب شبا دارم طوری که ب سختی خوابم میبره و این حس خیلی آزار دهنده اس و فکر کردم شاید عضلات گردنم سفت شده باشه ولی این حس رو هم از بیرون و هم از داخل یعنی گلو گردنم، دارم. اگه درمای داره بگید لطفا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
0
0
با سلام و خسته نباشید
من الان دو روزه که هر چی میخورم تو گلوم گیر میکنه، خیلی آروغ میزنم سال پیش به مدت ۸ ماه تحت مداوا بودم عفونت معده داشتم که خیلی مقاوم بود موقع درمانم بعضی موقع ها اینطوری میشدم بیشتر وقتا که غذاهای خشک میخورم مثل تخم مرغ آب پز، با فشار زیاد از گلوم رد میشه، الان فقط نصف شب که از خواب بیدار میشم حسش نمیکنم، ممنون میشم راهنماییم کنید که چیکار کنم، اینقدر دارو خوردم که از دکتر رفتنم بدم میاد.
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
0
0
من دوهفته اس انگار توی گلوم چیزی هست موقع بلع غذا مشکلی ندارم ولی اصلا هم استرس ندارم
چیکار کنم خسته شدم
امیر
|
Greece
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
0
0
با سلام خسته نباشید
من الان چند روزی هست که احساس میکنم چیزی در گلویم هست ولی زمانی که غذا میخورم فراموش میکنم دردی نداره ولی در اوقات روز احساس نفس تنگی و انگار چیزی در گلویم گیر گرده انگشتم را در گلویم کردم یه چیزی مثل رگ یا خال گوشتی یا دریچه ای سمت راست گلویم اول مری است در بلع مشکلی ندارم کلا خیلی فکر میکنم خسته شدم چیکار کنم
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
0
0
سلام،واقعا هیچ درمانی وجود نداره واسه این حس؟؟؟من دو ماهه دارم واقعا عذابم میده چند تا دکتر رفتم،آندوسکوپی هم انجام دادم دکتر گفت ریفلاکس و میکروب معده داری،دارو داده دارم استفاده میکنم چند روزه ولی اصلا تغییری تو گلو احساس نمیکنم و تازه بعضی روزا بدتر هم میشه،یعنی هیچ راه حلی نیست که این حس از بین بده هر چه زودتر
مهلا
|
-
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
0
0
بیش از یک ماه است احساس میکنم توده ای درگلوم مونده وسردلم پراست.فکرمیکنم درباره غذامشکلی ندارم.داروهای معده استفاده کردم .بعضی وقتا هم حس میکنم استخوان ماهی یاتخمه گیرکرده.بایدچیکارکنم؟؟؟؟؟
مدیر پایگاه
باسلام
شما باید توسط متخصص گوش وحلق و بینی یا گوارش معاینه شوید
اعظم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
0
0
با سلام خدمت همه دوستان عزیز آیا این بیماری واقعا عذاب آور درمان قطعی ندارد لطفا کمک کنید
Mados
|
Romania
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
0
0
سلام انتهای زبونم توی گلو دونه های قرمز بزرگه زده احساس خفگی دارم
معدمم درد میکنه
مدیر پایگاه
باسلام
باید توسط متخصص گوش و حلق و بینی یا داخلی معاینه شوید
سجاد
|
Germany
|
۰۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
0
0
چند ساله گلو درد و معده درد شدید دارم افسردگی گرفتم هیچ درمانی برام نیست خسته شدم از همه چی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
0
0
سلام
من چند روزیه که معدم به هم ریخته چون یکبار کباب خوردم و از اون موقع تا حالا معدم به هم ریخته چند روزه که احساس میکنم چیزی در گلوم گیر کرده این به خاطر معده است یا گلوبوسه
با تشکر از شما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
0
0
سلام من احساس خفگی توی گلو دارم که تا قفسه سینه هم کشیده میشه.. اوایل فقط گلو بود اما الان احساس سنگینی روی قفسه سینه هم دارم .. برطرف میشه خود به خود؟ یا باید برم دکتر؟ حدود یک سال گلو دردم طول کشیده و به پزشک مراجعه نکردم
فرزانه
|
Russian Federation
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
0
سلام دکتر من زنی 34 ساله هستم که بعد از عمل لوزه دیگه نمیتونم بلع کنم،وتا بحال هیچ دکتری نتونسته تشخیص بده ،واین یکسال واقعا زندگیم داغون شده ،ایا شما نظری دارید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
0
0
سلام من ۲۹ سالمه فکرکنم منم گلوبوس دارم چون تقریبادوسالی میشه نه شب دارم ونه روزاحساس خفگی درگلودارم به دکترغددرفتم مشکل تیروییددارم ولی دکترگفت ربطی به تیروییدم نداره خیلی ناراحتم وعذاب میکشم اگه درمانی داره بگیددیگه خسته شدم.
Roya
|
Canada
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
0
0
سلام من مدت یک سال میشه احساس میکنم گلویم خفه میشه و یک چیزی در گلویم است البته همیشگی نیست بیشتر اوقات است. و همه معاینات و انجام‌دادم اما هیچ چیز نبود
علی اکبر مشهدی
|
Afghanistan
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
0
0
من تقریبآ مدت یکسال میشه احساس توده در گلویم دارم ودر ضمن میدانم که استرس دارم چون با برادرم شریک کار ی هستم و اون هم همه چیز رو تو اختیار خود داره وبه من اندک توجه میکنه حالا من چکار کنم یه راه حل برام نشان بدین
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
0
0
با سلام من چند سالی هست که احساس می کنم چیزی شبیه حباب یا بزاق دهان در گلو یم هست که در موقع صحبت کردن مجبورم آب دهانم را تند تند غورت دهم هر 10 ثاینه یکبار یه دقیقه صحبت کردن هم برایم راحت نیست .ممنون
حجت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
0
0
سلام آقای دکتر بزرگوار
من حدود ۲ سال میشه احساس توده در گلو دارم سال پیش آندوسکوپی رفتم گفت چیزی نیست آزمایش خون و مدفوع و تیرویید هم دادم چیزی نیست نفخ شدید هم دارم آروغ هم زیاد می زنم خیلی اذیتم میکنه آدم استرسی هم هستم به نظرتون راهکارش چیه تو رو خدا راهنماییم کنید
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
0
0
رانیتیدین بهترین درمان گلوبوس است. صد در صد. قرص ضد اسید معده است. وقتی اعصاب ناراحت است اسیدی شدن معده اتفاق میافتد و به مری میاد و این حالت به دست میاد. قرص رانیتیدین صد در صد جواب میده. قرص اعصاب هم نخورید
مقصود قربانپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
0
0
منم طی دوماه اینجور شدم عکسم گرفتم انگار ی توده در گلوم میچرخه یبار طرف راست یبار طرف چپ الطفا راهنمایی کنیی
بهمن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
دوستان خسته نباشید من ۶ماه پیش امپول پنی سیلین زدم توخونه که بهم شوک وارد کرد وکم مونده بودبمیرم،خلاصه بعدمدتی بهم استرس اومدبعدهم معده دردگرفتم،احساس گلوبوس هم دارم شدید،ولی میتونم اینوبگم که هرکسی توشهرش کسی رومیشناسه که لقمه رد بکنه یه سربره پیشش،چون امکان داره یاتوگلوی شما استخوان یاچیزی گیرکنه ویاسرمعده لقمه گیرکرده باشه،باتشکر
کیمیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
0
0
سلام .من احساس میکنم یچیزی تو گلومه و آب دهنمو به سختی قورت میدم و همش بی خوابی دارم
ناشناس
|
United States
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
0
0
منم همین حسو دارم هفت ماهی میشه....یه چیزی تو گلوم انگاری هست قورت میدم نمیره...استرسیم هستم خدا هممونو شفا بده...با خوندن نظراتتون کلا نامید شدم از دکتر رفتن
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
0
0
دکتر گوش حلق رفتم گفت گلوبوس داری احساس میکنم چیزی یه طرف حلق هست بعضی وقتا بد تره هیچ درمان نداره
فائزه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
0
0
سلام چند هفته پیش برادرم دچار این مشکل شد به فاصله ده روز بعدش منم این مشکل برام پیش اومد اون بشدت ادم خونسردیه
ولی من کاملا برعکس اون مضطرب و استرسی هستم و تا حالا بیماری های استرسی زیادی گرفتم اما این دیگه از همشون موندگارتر و ازاردهنده تر بود
چیزی که برام عجیبه اینه که مگه این مشکل میتونه مسری باشه؟ ممکنه هلیکوباکتر یا ویروس یا ازینجور چیزا باشه؟(چندسال پیش ازمایش هلیکوباکتر برادرم مثبت بود اما هر دکتری میرفت میگفتن درمان نیاز نداره اتفاقا مفیدم هست) اگه کسی میدونه خواهشا جواب بده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
0
0
سلام منکه دیوانه شدم..گلوم داره میترکه
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
0
من چندسال است سرفه میکنم وقتی صحبت میکنم تک سرفه میکنم شب تاصبح وقتی به پشت میخوابم یک بارهم سرفه نمیکنم باتلفن ویاباکسی نمیتوانم به‌خاطر تک سرفه صحبت کنم دکترگوش حلق بينی زياد رفتم خوب نشدم راهنماییم کنید
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
0
0
باسلام. آقای دکتر من موقع حرف زدن گلوم میگیره و انگار یه چیزی به گلوم فشار میاره و احساس راحتی نمیکنم. وقتی نفس عمیق میکشم، یکم خوب میشم ولی بعدش بازم همون حالت برمیگرده. موقع حرف زدن طوری میشم که انگار خیلی ناراحتم و واکنش اطرافیانم اذیت کنندس مخصوصا در محیط کار. لطفا راهنمایی کنید باتشکر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: